جستجو

آشنایی با استاندارد OIML در لودسل

استاندارد OIML

برای تولید محصولات مختلف صنعتی و غیر صنعتی، از گواهی های و استاندارهای مختلفی برای تایید کارایی مناسب یک محصول استفاده می شود. استاندارد OIML یکی از همین گواهی ها است که در صنعت توزین و با هدف استاندارد سازی لودسل ایجاد شده است و در این مطلب، معرفی مختصری از این استاندارد خواهیم داشت. 

استاندارد OIML چیست؟

سازمان بین‌المللی اندازه شناسی قانونی یا OIML (مخفف International Organization of Legal Metrology) در سال ۱۹۵۵ میلادی در قالب یک سازمان بین دولتی راه اندازی شد. کلیه استانداردهای مربوط با موضوعات مرتبط با اندازه گیری شامل تعیین وزن، سرعت سنج، دستگاه های اندازه گیری رطوبت و دستگاه های اندازه گیری مقادیر محیط زیستی مانند اندازه گیری آلودگی اگزوز توسط این سازمان تعیین می‌شود و در قالب استاندارد OIML برای تولید و ساخت دستگاه ها و محصولات به کار گرفته شده در بحث اندازه گیری، به کار گرفته خواهد شد. 

در راستای افزایش هماهنگی و همکاری‌های بین المللی، این سازمان در سال ۱۹۷۸ میلادی اقدام به انتشار واژه‌نامه‌ای تحت عنوان “واژه نامه بین‌المللی اصطلاحات عمومی و اساسی در مترولوژی” نمود که پس از آن، تمامی کشورهای عضو این سازمان، روابط خود را بر مبنای همین واژه نامه پیش می‌برند.  

تاکنون، OIML تعداد بسیار زیادی از دستورالعمل‌های مختلف را برای کمک به اعضای خود در راستای استاندارد سازی سیستم اندازه گیری منتشر کرده است.   

استاندارد OIML

استاندارد لودسل و سازمان ملی استاندارد ایران 

سازمان ملی استاندارد ایران از سال ۱۳۳۷ عضو سازمان بین المللی اندازه شناسی قانونی OIML شده است و در قالب استاندارد OIML، تاییدیه های مختلفی را به وسایل اندازه گیری در ایران می دهد. این تاییدیه ها، در ایران همانند سایر کشورهای عضو OIML، به شکل یکسان و با در نظر گرفتن یک شرایط واحد صادر می شود. 

متناسب با تمامی کشورها است. به طور مثال، استاندارد  OIML R60 یا استاندارد OIML R76 دستگاه‌های توزین غیر خودکار، نشان‌دهنده مقررات اندازه شناسی برای لودسل ها هستند که در همه دنیا تعریفی یکسان دارد و جزو استاندارد لودسل محسوب می‌شود.

لودسل‌ های معتبر، دارای استانداردهای مختلفی از قبیل استاندارد OIML هستند كه این اسـتاندارد لودسل، بیانگر کیفیت ساخت و دقت اندازه گیری وزن است. بنابراین سنجش وزن توسط لودسل هایی كه فاقد این استانداردها باشند، قابل اطمینان نخواهد بود.

تمامی لودسل‌های به کار برده شده در محصولات تولید شده توسط برند دیجی باسکول، دارای استاندارد OIML هستند و شما می توانید با اطمینان از دقت بالای اندازه گیری توسط این محصولات، از آنها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع