جستجو

آشنایی با انواع لودسل

لودسل

لودسل ها یکی از اجزا حیاتی و بسیار مهم در هر ترازو و باسکول است. این قطعات، وظیفه توزین در هر سیستمی که وزن را اندازه گیری می‌کند، بر عهده دارند. در همین راستا، شناخت Load cell به ما کمک می‌کند تا درک بهتری از عملکرد سیستم توزین پیدا کنیم.

لودسل، حسگر الكترونیكی اندازه گیری وزن است. با اعمال نيرو بر روی این قطعه، سیگنال الکتريکی بسیار کمی (در حد چند ميلي ولت) بر روي سيم های خروجی آن ظاهر می شود. پس از آن، Load cell ها تغییرات وزن را با توجه به تغییر ولتاژ بر اساس وزن بار وارده بر Load cell محاسبه کرده و آن را به نمایشگر باسکول یا اندیکاتور منتقل می‌کند. این عملیات با توجه به ظرفیت و مکانیزم عملکرد باسکول، باعث ایجاد طراحی متفاوت در لودسل ها می شود. در ادامه، انواع لودسل را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

Load cell های تک پایه (Single point)

این مدل از Load cell ها، بیشتر در ترازوهای فروشگاهی، توزین نقاله و توزین ماشین آلات بسته بندی و پرکن کاربرد دارند.

لودسل

Load cell های فشاری (سیلندری)

شکل ظاهری این Load cell مشابه یک قوطی است و از آن، اغلب در باسکول های جاده ای استفاده می‌شود.

Load cell های خمشی (Shear beam)

انواع Load cell خمشی یا shear beam معمولا در باسکول های کفه ای، باسکولت ها و سیستم های توزین و لاشه کش ها مورد استفاده قرار می گیرند.

لودسل

Load cell های خمشی دو طرفه

این مدل بیشتر در توزین مخازن، توزین سیلو و توزین باسکول کاربرد دارند. یکی از پرکاربردترین انواع Load cell ها، لودسل خمشی دو طرفه است.

Load cell های کششی (S Type)

 شکل ظاهری این مدل لودسل، شبیه حرف انگلیسی S بوده و مکانیسم عملکرد آن نیز بر اساس تغییرات طول است. از این نوع Load cell اغلب در سیستم های توزین آویز استفاده می‌شود.

لودسل

اگر علاقمند به یادگیری مطالب بیشتری در رابطه با این قطعه پرکاربرد در تولید وسایل توزین دارید، می توانید عبارت “لودسل” را در بخش مقالات سایت پند کاسپین جستجو کرده و مقالات مرتبط با این موضوع را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع