جستجو

آشنایی با باسکول جاده ای آنالوگ و دیجیتال

سیستم های توزین دیجیتال

همه ما می‌دانیم که ترازوها و باسکول های آنالوگ و دیجیتال هر دو هدف یکسانی از اندازه‌گیری وزن کامیون‌ها دارند، اما در نحوه پردازش و انتقال داده‌های وزنی با همدیگر متفاوت هستند.

باسکول جاده ای آنالوگ

 این نمونه باسکول ها از لودسل های آنالوگ استفاده می‌کنند که میزان مقاومت آنها ناشی از وزن اعمال شده به کرنش سنج را اندازه گیری می‌کنند و آن را به سیگنال یا ولتاژ آنالوگ تبدیل می‌کنند. هر لودسل به یک جعبه اتصال متصل می‌شود که ولتاژ هر لودسل را جمع می‌کند و مجموع آن را به نمایشگر باسکول جاده ای منتقل می‌کند. سپس نمایشگر مجموع را به یک سیگنال دیجیتال تبدیل می‌کند و وزن را نمایش می دهد.

باسکول جاده ای آنالوگ

باسکول جاده ای دیجیتال

 این ترازوها نیز با سیگنال آنالوگ کار را شروع می‌کند، اما این سیگنال هرگز به عنوان سیگنال آنالوگ از محفظه لودسل خارج نمی‌شود. تبدیل سیگنال به دیجیتال مستقیماً روی برد اصلی لودسل دیجیتال اتفاق می‌افتد و در نتیجه سیگنال با کیفیت بالاتری به وجود می‌آید که احتمال مختل شدن آن کمتر است. بنابراین نیازی نیست در مراحل بعدی این تبدیل انجام شود.

تفاوت باسکول آنالوگ و دیجیتال

تفاوت اصلی بین این دو باسکول جایی است که تبدیل سیگنال آنالوگ به دیجیتال انجام می‌شود: در لودسل یا جعبه اتصال. باسکول دیجیتال عموماً دارای قابلیت های عدم تداخل امواج محیطی بهتری هستند و عیب یابی آنها آسان تر است. آنها همچنین می‌توانند ویژگی های اضافی مانند جبران خودکار خزش (تغییر در خروجی که در طول زمان در هنگام بارگذاری رخ می دهد) و اثرات دما را پوشش دهند.

در خاتمه باید خاطر نشان کرد که هر دو نوع باسکول مزایا و معایب خود را دارند و انتخاب بین آنها بستگی به نیازها و شرایط خاص شما دارد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع