جستجو

آشنایی با باسکول جاده ای بتنی

باسکول جاده ای بتنی

باسکول جاده ای بتنی یکی از انواع باسکول جاده ای است که بر اساس متریال به کار برده شده در ساخت آن نامگذاری شده است. منظور از بتنی بودن باسکول، جنس صفحه باسکول است، چرا که فونداسیون در باسکول فلزی هم بتنی است.

این باسکول با جنس بتنی اما در ظرفیت های متنوعی از ۵۰ تن تا دامپ تراک با حداکثر ظرفیت ۵۰۰ تن قابل ساخت است. در این مقاله کوتاه، قصد داریم شما را با باسکول جاده ای بتنی آشنا کنیم.

تکنولوژی تولید صفحه باسکول جاده ای بتنی

باسکول جاده ای ۶۰ تنی یا باسکول جاده ای ۵۰ تنی بتنی سازه ای ترکیبی از فولاد و بتن است. این باسکول ها در هر دو حالت بتنی شناژدار پیش ساخته در کارخانه و بتنی ساخته شده در محل قابل اجرا هستند.

باسکول جاده ای بتنی

در مورد بتن های از پیش ساخته شده، شبکه آرماتور قبل از بتن ریزی بهم بافته می‌شوند و سپس بتن ریزی صورت می‌گیرد. بعد از گذشت زمان و بسته شدن بتن، صفحات بتنی وارد مرحله کیورینگ می‌شوند و بعد از آن آماده ارسال هستند. در این حالت، تمامی اجزای باسکول از قبیل فونداسیون و صفحه باسکول توسط تریلی به محل نصب حمل می‌شوند و در آنجا نصب می‌شوند. در این حالت، باسکول به محض نصب قابل استفاده است.

برای پروژه هایی که بتن ریزی در محل صورت می‌گیرد، همه این اقدامات در محل نصب انجام می‌شود.  پیشنهاد ما این است به مدت ۳۰ روز بعد از عملیات بتن ریزی از باسکول جاده ای استفاده نکنید تا بتن به مقاومت کششی و فشاری مطلوب خود برسد.  

باسکول جاده ای بتنی وزن استاتیکی بسیار بالاتری نسبت به نمونه فلزی دارد، که ممکن است به فونداسیون مستحکم تری نیز نیاز داشته باشد. بایستی حتما در ساخت و انتخاب متریال فونداسیون همان حساسیت تولید صفحه را به خرج داد.

سازه صفحه بتنی در مقایسه با صفحه فلزی سنگین تر است و حتما برای نصب نیاز به استفاده از جرثقیل است. به منظور استفاده از باسکول جاده ای در محیط‌های خورنده، بهترین گزینه باسکول جاده ای بتنی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع