جستجو

آشنایی با باسکول جاده ای

خرید باسکول جاده ای

باسکول جاده ای یکی از ابزارهای پرکاربرد و مهم در توزین محموله های سنگین است که از یک سطح فلزی یا بتنی به منظور توزین کامیون ها استفاده می‌کند. امکان نصب آنها به صورت همسطح و برجسته امکان پذیر است و در ظرفیت های متفاوتی تولید می‌شوند. این ابزار کنترلی و اندازه گیری نقش بسیار مهمی در تمامی صنایع ایفا می‌کند.

انواع باسکول جاده ای

تنوع باسکول جاده ای بر اساس جنس و ظرفیت آن مشخص می‌شود. تقسیم بندی باسکول جاده ای بر اساس حداکثر ظرفیت به صورت زیر است:  

باسکول ۵۰ تنی

باسکول‌ ۵۰ تنی یکی از پرکاربردترین باسکول جاده ای برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط است. در صنعت، باسکول ۵۰ تنی به عنوان باسکول کامیون‌کش هم شناخته می‌شود. این باسکول قابلیت نصب به صورت هم‌سطح و برجسته را دارد. نحوه نصب به محل نصب بستگی دارد.

باسکول‌های پنجاه تنی جاده ای به دلیل تنوع کاربردی دارای مدل‌های متفاوتی با نام یورو ۵۰ تن،  باسکول یورو نیو ۵۰ تن، باسکول یورو شیپ ۵۰ و باسکول ۵۰ تنی فلزی است. باسکول ۵۰ تنی در دیجی باسکول به صورت صفحات با ترکیب بتن-فلز و فلز عرضه می‌شود. به دلیل اینکه از نظر فنی باسکول جاده ای ها در مناطق مختلف و با اهداف مختلفی خریداری می‌شوند این تنوع باعث می‌شود مشتریان امکان سفارش باسکول متناسب با کسب‌و‌کار خود را داشته باشند.

باسکول ۶۰ تنی

باسکول ۶۰ تنی یا باسکول تریلی کش یکی از کاربردی‌ترین باسکول‌های جاده ‌ای در صنایع سنگین است. باسکول شصت تنی با بهره‌گیری از دقیق‌ترین لودسل های دیجیتال و آنالوگ، بهترین نمایشگر و صفحه باسکول مقاوم شده، یکی از بهترین گزینه های مناسب برای هر کسب و کاری است.

خرید باسکول جاده ای

همان‌طور که از نام این باسکول جاده ‌ای  مشخص است، باسکول ۶۰ تنی برای توزین تریلی و وسایل نقلیه‌ای به‌کار می‌رود که طول آن‌ها حداکثر ۱۶ متر باشد. باسکول تریلی کش معمولا در صنایع مختلف مثل صنایع غذایی، صنایع فولاد و آهن، پتروشیمی‌ها، کارخانه‌ها تولیدی، معادن و … نصب می‌شود.

باسکول‌های شصت تنی جاده ‌ای  در مدل‌های باسکول یورو ۶۰ تن،  باسکول یورو نیو ۶۰ تن، باسکول یورو شیپ ۶۰  تن و باسکول ۶۰ تن تمام فلز تولید و به بازار عرضه می‌گردد. باسکول‌های ۶۰ تنی به ‌صورت صفحه بتن-فلز و فلز تولید می‌شوند. با توجه به محل نصب، باسکول‌ تریلی کش شصت تنی قابلیت نصب هم‌سطح و برجسته را دارد. 

اجزای باسکول جاده ای کدامند؟  

تقریباً همه باسکول های جاده ای دارای اجزای مشترکی هستند که برای اندازه گیری وزن در هماهنگی با هم کار می‌کنند. خریدار باسکول جاده ای باید با این اجزا آشنا باشد تا باسکول جاده ای را متناسب با نیازش خریداری کند.

فونداسیون

باسکول جاده ای بایستی حتما بر روی یک بستر استاندارد و مقاوم نصب شود. فونداسیون در هر دو حالت همسطح و برجسته کاربرد دارد که کمک می‌کند باسکول در یک موقعیت ثابت و مقاوم نصب شود.

صفحه باسکول

صفحه باسکول به عنوان عرشه باسکول جاده ای هم شناخته می‌شود که کامیون‌ها و تریلی‌ها بر روی این سطح قرار می‌گیرند. صفحه باسکول به صورت یک تکه یا چند تکه از جنس بتن-فلز یا فلز تولید می‌شوند.

لودسل دیجیتال

لودسل حسگرهایی هستند که بر اساس تغییر شکل مکانیکی و تبدیل آن به سیگنال الکتریکی وزن را اندازه گیری می‌کنند. لودسل‌ها معمولاً به صورت ۴ تایی تا ۸ تایی  در زیر صفحه باسکول نصب می‌شوند.

خرید باسکول جاده ای

نمایشگر باسکول

نمایشگر باسکول که به اسم اندیکاتور هم شناخته می‌شود، نمایشگری است که وزن اندازه گیری شده را نمایش می‌دهد. نمایشگرها دارای تنوع بالا با قابلیت های متنوعی هستند که شما بایستی بر اساس نیاز خود از بین آنها یکی را انتخاب کنید.

کابل ها و جانکشن باکس (جعبه اتصال)

سیگنال توزین از لودسل ها توسط کابل به نمایشگر باسکول منتقل می‌شود. باسکول جاده ای ها به جانکشن باکس به عنوان نقاط اتصال کابل های لودسل نیاز دارند. جعبه های اتصال سیگنال های لودسل ها را ترکیب می‌کنند و در نهایت با یک کابل به نمایشگر باسکول متصل می‌شوند. در مورد لودسل دیجیتال، کابل ها مستقیم به نمایشگر باسکول متصل می‌شوند.

تجهیزات جانبی

تجهیزات جانبی می‌تواند شامل کنترل های ترافیکی مانند راه بند و چراغ راهنما باشد. نمایشگرهای دوم و سوم که به راننده کامیون هم اجازه می‌دهند وزن را مشاهده کنند بخشی از تجهیزات جانبی هستند.

باسکول جاده ای چه کاربردی دارد؟

اولین و مهمترین کاربرد باسکول جاده ای کمک به معاملات تجاری از طریق توزین مواد و کالا است. انواع خروجی توزین باسکول جاده ای به صورت وزن ناخالص: وزن کامیون بارگیری شده، وزن پاره سنگ: وزن کامیون بدون بار و وزن خالص = وزن ناخالص – وزن پاره سنگ است. این سه عملیات از اصلی‌ترین عملیات باسکول جاده ای است.

خرید باسکول جاده ای

اطمینان حاصل کردن از اینکه وزن حمل شده بر کل کامیون و تریلی یا وزن وارده بر هر محور در وسیله نقلیه بر اساس استانداردهای حمل و نقل جاده ای همان منطقه منطبق است هم از دیگر کاربردهای باسکول جاده ای است.

خواه شما خریدار کالا باشید، یا فروشنده آن، یا تنها موجودی انبار را ثبت کنید، یا بار حمل شده را با بار سفارش داده شده تطبیق ‌دهید، اطلاعات فوق از محموله در حال حمل از اهمیت بالایی برخوردار است. برای قیمت گذاری معاملات، حاشیه سود، کنترل کیفیت، مدیریت موجودی، انطباق قانونی و موارد دیگر هم توزین مواد و کالا توسط باسکول جاده ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

ملاحظات محل نصب باسکول جاده ای

قبل از اینکه باسکول جاده ای خریداری کنید، بایستی محل نصب را مطابق با استانداردها آماده سازی کنید.

  • آیا باسکول جاده ای نیازمند مدیریت ترافیک در یک یا دو جهت را دارد؟
  • آیا سایت فضای کافی برای ورود و خروج وسایل نقلیه به باسکول جاده اختصاص داده است؟ 
  • آیا فضای انتظار مشخصی وجود دارد که کامیون‌های در صف مانع عبور و مرور جاده نشوند؟
  • آیا سایت اختصاص داده شده قابلیت کارکرد در یخبندان و گرمای شدید را دارد؟
  • آیا محل نصب باسکول جاده ای زهکشی کافی برای مدیریت آب باران و ذوب یخ یا برف را دارد؟
  • آیا در صورت افزایش نیازهای آینده، امکان توسعه سایت و راه اندازی باسکول جاده ای دیگری وجود دارد؟

برای خرید باسکول جاده ای و دریافت اطلاعات فنی انواع باسکول های جاده ای با متخصصان ما در دیجی باسکول تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع