جستجو

آشنایی با جعبه اتصال باسکول جاده ای

جعبه اتصال باسکول جاده ای

یکی از مهمترین اجزای باسکول جاده ای جعبه اتصال، است. جعبه اتصال باسکول جاده ای، به طور مستقیم با لودسل و نمایشگر این محصول در تماس است و از طریق کابل، اطلاعات را از  لودسل‌ ها دریافت کرده و به نمایشگر منتقل می‌کند. در این مقاله، در رابطه با جعبه اتصال و نقش آن در باسکول جاده ای توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد تا اهمیت این بخش را در دقت توزین بهتر درک کنید. 

جعبه اتصال باسکول جاده ای چیست؟

جعبه اتصال باسکول جاده ای، اصولا با لودسل های آنالوگ و در برخی موارد نیز، به همراه لودسل های دیجیتال به کار گرفته می شود. در یک تعریف ساده می‌توان گفت که جعبه های اتصال، سیگنال های لودسل های متعدد را دریافت کرده و آنها را با یکدیگر ترکیب می‌کنند و در نهایت، سپس سیگنال جمع شده را به نمایشگر ارسال خواهند کرد.

جعبه اتصال باسکول جاده ای

در داخل هر جعبه اتصال باسکول جاده ای، اتصالات سیم دستی وجود دارد که هنگام نصب ترازو، همراه با یک برد مدار که سیگنال ها و پتانسیومترها را برای انجام تنظیمات دستی فراهم می‌سازد، نصب می‌شوند. یک باسکول جاده ای معمولی که از سیستم لودسل آنالوگ استفاده می‌کند، دارای ۲ تا ۴ عدد جعبه اتصال است. جعبه اتصال، به دلیل اینکه در معرض رطوبت و دیگر آسیب‌های محیطی قرار می گیرد، بیشترین دلیل بروز خطا در سیستم باسکول جاده ای است.

به طور معمول، در اثر رسیدن رطوبت به قطعات الکترونیکی و اتصالات سیم دستی درون جعبه، امکان خرابی جعبه اتصال بسیار بالا می‌رود؛ این رطوبت، باعث خوردگی و آسیب‌های جدی به بردهای مدار الکتریکی می‌شود.

بنابر توضیحات فوق، بایستی طراحی و تولید جعبه اتصال به گونه‌ای صورت گیرد که از آسیب‌های ذکر شده در امان باشد. به طور معمول، تولید کنندگان جعبه اتصال باسکول جاده ای، بدنه این محصول را در مقابل نفوذ آب و رطوبت مقاوم سازی می‌کنند؛ البته این امر، باز هم در شرایط خاص رطوبت کافی نیست و در بسیاری از موارد، تمامی اتصالات دستی با استفاده از مواد ضد آب تحت شرایطی خاص که به دقت آنها آسیبی وارد نشود پوشش داده می‌شوند.

جعبه اتصال باسکول جاده ای

امروزه سازندگان سیستم های آب بندی، جعبه اتصال ویژه ای را برای قابل اطمینان‌تر کردن سیستم ها پیاده سازی می‌کنند. تقریبا می‌توان گفت که تا حد بسیار زیادی نیز در این موضوع موفق بوده‌اند و بسیاری از مشکلاتی که به واسطه جعبه اتصال در باسکول جاده ای ایجاد می‌شد را برطرف کرده‌اند.

به طور کلی، نقش جعبه اتصال در باسکول جاده ای بسیار مهم است؛ اما بایستی برای نصب آن نیز، برخی نکات حفاظتی را در نظر گرفت. ما در دیجی باسکول با استفاده از تجارب گرانبهای گذشته، تمامی قطعاتی را که در تولید جعبه اتصال استفاده می‌کنیم ،از بین محصولات ضد رطوبت انتخاب می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع