جستجو

لودسل دیجیتال چیست؟

لودسل دیجیتال

اگر لودسل دیجیتال را به عنوان لودسلی با بیشترین میزان استفاده در صنعت توزین در نظر بگیریم؛ تقریبا درست حدس زده ایم، دلیل پرکاربرد بودن این لودسل نیز منطقی است زیرا لودسل های دیجیتال، خطای اندازه‌گیری بسیار پایینی دارند و می توانند نیاز مشتریان را به صورت دقیق برآورده کنند.

مزایا و معایب لودسل دیجیتال

انواع لودسل دیجیتال در مقایسه با لودسل های آنالوگ و هیدرولیک، کاربرد بیشتری در انواع باسکول جاده ای دارند. اطلاع از مزایا و معایب این مدل از لودسل، می تواند دلیل این استفاده گسترده از این محصول را روشن‌تر کند.

مزایای لودسل دیجیتال

·        احتمال پایین ایجاد خطای اندازه گیری در سیگنال تولید شده

·        امکان عیب‌یابی بهتر و سریع تر

معایب لودسل دیجیتال

·        هزینه بالاتر از لودسل آنالوگ

·        دارای پروتکل‌های تخصصی

·        صرفا برای برخی از باسکول ها مناسب است.

لودسل دیجیتال

تفاوت های لودسل دیجیتال و آنالوگ

سوال در مورد تفاوت های میان دو نوع لودسل آنالوگ و دیجیتال، یکی از مواردی است که معمولا برای بسیاری از خریداران باسکول های جاده ای مطرح می شود. اغلب این افراد، به دلیل قیمت پایین تر لودسل آنالوگ، از خرید باسکول های دارای این مدل استقبال می کنند؛ اما این لودسل ها، برای همه باسکول ها مناسب نخواهند بود و در مواردی، استفاده از لودسل دیجیتال، بهتر و به صرفه تر است. به طور کلی، می‌توان گفت این دو نمونه لودسل، در قدرت سیگنال، محتوای سیگنال و نرخ نمونه‌گیری داده‌ها با یکدیگر متفاوت هستند که در ادامه، هر یک را به تفکیک بررسی خواهیم کرد.

قدرت سیگنال تولیدی

در لودسل دیجیتال، سیگنال ها به شکل یک ولتاژ الکتریکی آنالوگ خود را نشان داده می‌شود و در ادامه، یک ریزپردازنده در داخل محفظه لودسل، بلافاصله این سیگنال ها را به سیگنال های دیجیتال تبدیل می‌کند. سیگنال های دیجیتال به طور معمول، ولتاژی بین 2 تا 6 ولت ایجاد می‌کنند که این عدد، در مقایسه با سیگنال های آنالوگ که در محدوده 0.03 هستند، به میزان کمتری مستعد نوسان و تغییر است. به بیان ساده‌تر، می‌توان گفت که سیگنال های دیجیتال، بسیار قوی‌تر از سیگنال های آنالوگ هستند. 

لودسل دیجیتال

اطلاعات موجود در سیگنال

سیستم‌های آنالوگ برای تعیین وزن به ولتاژ الکتریکی تولید شده از تمامی لودسل ها متکی هستند؛ اما در لودسل دیجیتال، داده ها را از هر لودسل به صورت جداگانه به نمایشگر انتقال داده می شود. سیگنال دیجیتال شامل اطلاعات باینری (مقادیر صفر و یک) است که این داده‌ها، مستعد تغییر ناشی از تداخل فرکانس‌های رادیویی، الکترومغناطیسی، دما و سایر خطرات نیستند و پایداری بیشتری دارند و امکان بروز خطای وزنی در آنها وجود ندارد.

سرعت انتقال داده

سرعت انتقال اطلاعات توزین از لودسل به جعبه اتصال، یکی دیگر از تفاوت ‌های لودسل دیجیتال با لودسل آنالوگ است. لودسل های آنالوگ اطلاعات را به صورت پیوسته انتقال می ‌دهند؛ این در حالی است که انواع لودسل دیجیتال، اطلاعات را بر حسب بیت و فرکانس در ثانیه ارسال می‌ کنند. به طور مثال، برخی از لودسل های دیجیتال دارای سرعت به روز رسانی 15 ثانیه‌ای (15 هرتز) هستند، یعنی در هر ثانیه ۱۵ بار اطلاعات لحظه‌ای را به صورت فرکانس به نمایشگر انتقال می ‌دهند.

برخی از انواع لودسل دیجیتال قدیمی‌تر، سرعت نمونه‌گیری کندتری دارند که می‌تواند در برخی از عملیات‌ها مانند پر کردن فله‌ای، خطاهایی را ایجاد کند. امروزه اکثر مدل های لودسل دیجیتال مدرن بر این عیب غلبه کرده‌اند و اطلاعات وزنی لحظه‌ای را که ثبت می‌کنند، کاملا قابل اعتماد است. سرعت انتقال داده‌ها به طور معمول در مشخصات فنی هر لودسل ذکر می‌شود و شما بایستی بر اساس نوع کسب و کار خود، لودسل مورد نظرتان را انتخاب کنید.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع