جستجو

آشنایی با مراحل نصب باسکول جاده ای

نصب باسکول جاده ای

ما در دیجی باسکول نصب باسکول جاده ای را در ظرفیت ها و در حالت‌های مختلفی در تمامی استان‌ها انجام داده‌ایم. تقریبا تمامی صنایع فعال در کشور، از معادن گرفته تا تولید کارتن های بسته بندی از ما باسکول جاده ای خریده‌اند.

در این مدت باسکول جاده ای ۵۰ تنی و باسکول جاده ای ۶۰ تنی و حتی ۲۵۰ تن به شکل همسطح و مسطح در تمامی نقاط ایران نصب شده است، اما تمامی آنها از یک رویه نصب پیروی می‌کنند که در این مقاله به معرفی مراحل نصب باسکول جاده ای پرداخته‌ایم.

مرحله تصمیم گیری و مشاوره

بعد از هماهنگی‌های اولیه و حضور نماینده کارخانه خریدار در دفتر دیجی باسکول، کارشناسان ما نیاز مشتری را تشخیص داده و بر اساس آن پیشنهاداتی مختلف از ظرفیت‌های متنوع، جنس باسکول و برندهای لودسل به آنها پیشنهاد می‌دهند. تمامی توضیحات لازم فنی و قیمتی در اختیار نماینده شرکت قرار می‌گیرد تا تصمیم گیری برای آنها تسهیل شود. بعد از مشورت‌‌های اولیه نماینده شرکت با مدیران خود، تصمیم نهایی به تیم فروش ما اعلام می‌شود تا اقدامات اجرایی مالی به همراه ارجاع پروژه به کارخانه صورت گیرد. بعد از صدور فاکتور و دریافت پیش پرداخت فاز اجرایی به شرح زیر انجام شد.

نصب باسکول جاده ای

مرحله آماده سازی محیطی

قبل از هر چیز بایستی محل نصب باسکول جاده ای توسط خریدار اعلام شود تا آماده سازی محیطی صورت گیرد. کارشناسان شرکت ما با حضور در محل تمامی تغییرات لازم را به خریدار اعلام کرده و استانداردهای کیفی را در اختیار آنها می‌گذارند.  

بعد از آماده سازی محل، کارشناسان ما در محل حضور یافته و اقدامات اجرایی را از نظر کیفی مورد بررسی قرار می‌دهند. بعد از تایید این مرحله تمامی قطعات باسکول به محل نصب ارسال می‌شود.  

مرحله نصب مکانیکی باسکول جاده ای

بعد از انجام مراحل قبل، نوبت به نصب مکانیکی باسکول می‌رسد. نصاب های حاضر در محل، قطعات پیش ساخته بتنی فونداسیون و صفحه را آماده نصب می‌کنند. در بسیاری از موارد جرثقیل و کمی هم ملات سیمانی نیاز است که از قبل به خریدار اطلاع داده می‌شود. در این مرحله هدف این است که چهارچوب اصلی باسکول راه اندازی شود تا زمینه برای مراحل بعد فراهم شود.

مرحله نصب الکتریکی باسکول جاده ای

لودسل، کابل‌ها، جعبه اتصال و نمایشگر در این مرحله نصب می‌شوند. تقریبا سخت‌ترین بخش نصب باسکول جاده ای همین مرحله نصب الکتریکی است. ابتدا جانمایی لودسل‌ها صورت می‌گیرد و هر لودسل در محل مشخص شده در بین کفشک قرار می‌گیرد. سپس کابل‌های اتصال از لودسل‌ها به سمت جانکشن باکس کابل کشی می‌شوند. سپس کابل کشی خروجی جانکشن باکس به سمت نمایشگر صورت می‌گیرد. نمایشگر هم راه اندازی می‌شود و تنظیمات اولیه آن صورت می‌گیرد.

نصب باسکول جاده ای

کالیبراسیون باسکول جاده ای

بعد از مراحل فوق، بایستی تمامی اجزای الکتریکی با دقت و در هماهنگی با هم کار کنند. در این مرحله چندین کالا با وزن متفاوت توزین می‌شوند و در هر بار اشکالات احتمالی سیستم توزین برطرف می‌شود. این امر تا زمانی که یک کالا چندین بار توزین شود و عدد یکسانی نمایش دهد ادامه پیدا می‌کند.

در این مقاله با مراحل نصب باسکول جاده ای آشنا شدید. توجه داشته باشید که اگر فونداسیون و صفحه در محل نصب بتن ریزی شود این پروژه از نظر زمانی، یک ماهی زمان می‌برد. اما اگر سازه‌های بتنی به صورت پیش ساخته به محل نصب ارسال شوند، نصب باسکول جاده ای یک تا دو روز زمان می‌برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع