جستجو

اجزای باسکول جاده ای

باسکول جاده ای

تقریبا تمامی مدل های باسکول های جاده ای، دارای اجزای مشترکی هستند که برای اندازه گیری وزن هر محموله، به طور هماهنگ با یکدیگر کار می‌کنند. خریداران باسکول جاده ای باید با این اجزا آشنا باشد تا بتوانند باسکولی را که با نیازهایشان بهترین تناسب را دارد خریداری کنند؛ در ادامه، اجزای این باسکول صنعتی را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

فونداسیون

باسکول جاده ای، به دو شکل همسطح یا برجسته بر یک فضای گود برداری شده و بتن ریزی شده نصب می‌شود. این فضا همان فونداسیون باسکول است.   

صفحه باسکول

این بخش به عنوان عرشه باسکول جاده ای نیز شناخته می‌شود و محلی برای قرارگیری کامیون‌ها و تریلی‌ها جهت انجام فرآیند توزین است. این صفحه به صورت یک تکه یا چند تکه و از جنس بتن-فلز یا فلز تولید می‌شود.

لودسل

حسگرهایی که در باسکول جاده ای وظیفه اندازه گیری وزن محموله را بر عهده دارند، لودسل نامیده می شوند. این قطعات معمولا در گوشه‌های هر صفحه باسکول قرار می‌گیرند.

باسکول جاده ای

نمایشگر باسکول

نمایشگر باسکول که با نام اندیکاتور نیز شناخته می شود، نمایشگری است که عملکرد باسکول جاده ای را کنترل کرده و وزن را نمایش می‌دهد.

کابل ها

سیگنال توزین از لودسل ها توسط کابل به نمایشگر باسکول منتقل می‌شود.

جانکشن باکس (جعبه اتصال)

باسکول های جاده ای، توسط به جانکشن باکس به کابل های لودسل متصل می شوند. جعبه های اتصال، سیگنال های لودسل ها را ترکیب کرده و در نهایت، توسط یک کابل به نمایشگر باسکول متصل می‌شوند.

تجهیزات جانبی

تجهیزات جانبی می‌تواند شامل کنترل های ترافیکی مانند راه بند و چراغ راهنما باشد. نمایشگرهای دوم و سوم که به راننده کامیون اجازه مشاهده وزن وسیله نقلیه را می‌دهد نیز، بخشی از تجهیزات جانبی هستند. لیست تجهیزات جانبی باسکول جاده ای با گذشت زمان می تواند افزایش یابد و بخش های مختلفی به این باسکول صنعتی اضافه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع