جستجو

چگونگی ارزیابی عملکرد لودسل

سیستم های توزین دیجیتال

وقتی صحبت از توزین و اندازه گیری وزن به میان می آید، لودسل ها به عنوان یکی از اجزای تاثیرگذار در این حوزه که در عملکرد صحیح باسکول ها دخالت دارند؛ شناخته می شوند. اهمیت این قطعات باعث می شود تا درک نحوه عملکرد لودسل و دستورالعمل‌هایی که بایستی در این مورد رعایت شوند، بسیار مهم باشد.

استانداردهای بین المللی، راهنمایی برای توضیح نحوه عملکرد لودسل

به منظور یکپارچه سازی عملکرد لودسل و افزایش دقت و اعتماد پذیری این قطعات، برخی از سازمان‌ها، دستورالعمل هایی را برای تولید و همچنین نحوه عملکرد این قطعات منتشر کرده‌اند. دو کتابچه راهنمای ۴۴ و OIML R76 (این دو کتابچه مربوط به استانداردهای توزین در آمریکا، اروپا و آسیا هستند.) تا حدودی توانسته‌اند کیفیت و دقت لودسل ها را برای شرکت‌های تولید کننده این قطعات، شفاف کنند؛ البته این بدان معنی نیست که اگر تولیدکنندگان، این دستورالعمل‌ها را برای ساخت انواع مختلف لودسل‌ها رعایت می‌کنند، عملکرد انواع لودسل تولیدی یکسان خواهد بود. دلیل این تفاوت در عملکرد لودسل برای تولیدکنندگان مختلف، تفاوت توانایی فنی هر یک از آنها و تکنولوژی به کار گرفته شده در تولید لودسل در هر برند است.

عملکرد لودسل

دستورالعمل‌های عملکرد لودسل در هندبوک 44 و OIML R76 شامل تلرانس‌های دقت یا آستانه‌های خطا هستند که هدف اصلی آنها، به کارگیری این اعداد و ارقام برای کالیبراسیون باسکول است. توجه داشته باشید که استانداردهای هر یک از این کتابچه ها، هنوز قابلیت‌های ترازوهای مکانیکی را که در حال حاضر تقریبا منسوخ شده اند، در نظر می گیرند. عملکرد ترازوهای مکانیکی در مقایسه با عملکرد لودسل به دلیل فناوری های مدرنی که در این محصولات به کار رفته است؛ بسیار‌ محدود است. به عبارت دیگر، برخی از لودسل ها می‌توانند به طور قابل توجهی، بهتر از آنچه که در این استانداردها به عنوان توانایی حداقلی برای آنها در نظر گرفته شده است، عمل کنند. بنابراین، سیستم‌های جدیدتر، مزایایی بیشتری برای خریداران به ارمغان خواهند آورد. در رابطه با کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد لودسل، بهترین راه، صحبت کردن با تیم فروش برند تولیدکننده ای است که قصد خرید باسکول جاده ای از آن را دارید.

تاثیر دقت و قابلیت اطمینان در عملکرد لودسل

عملکرد لودسل و ویژگی‌های باسکول‌های جاده‌ای و حتی برخی باسکول‌های توزین سبک (مانند باسکول‌های ۱ تا ۵ تن)، تا حد زیادب به دقت و قابلیت اطمینان باسکول وابسته است و این دو مورد نیز، به شکل مستقیمی بر روی کسب و کار شما تاثیر می گذارند.

تاثیر دقت باسکول بر کسب ‌و ‌کار

باسکولی که برای توزین با دقت بالا طراحی شده است، از بروز ضرر یا سود احتمالی ناشی از خطاهای وزنی در یک کسب ‌و ‌کار جلوگیری می کند. به عبارت دیگر، شما دچار ضررهای کلان ناشی از خطا در باسکول نخواهید شد و از طرفی نیز، سود کسب و کار شما، ناشی از عدم دقت در باسکول نیست.

عملکرد لودسل

تاثیر قابلیت اطمینان بر کسب ‌و‌ کار

عملکرد لودسل به شکل پایدار و ارتجاعی، به معنای باسکول قابل اطمینان‌تر با خرابی کمتر، هزینه های تعمیر پایین تر و هزینه مالکیت کمتر است. در طول سالهایی که از تولید نمونه های پیشرفته باسکول جاده ای می گذرد؛ تلاش تولیدکنندگان بر این بوده است که با افزایش عملکرد لودسل و بهبود کیفیت قطعات دیگر باسکول، بتوانند قابلیت اطمینان الکتریکی و مکانیکی باسکول افزایش داده و هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن را برای کسب ‌و ‌کارها کاهش دهند.

در مجموع بایستی دقت کنید که این استانداردها، برای اینکه اطمینان پیدا کردن از عملکرد باسکول، تقریبا همیشه بدترین سناریو را به عنوان پیش فرض در نظر می‌گیرند؛ اما موضوع این است که در حال حاضر، صنعت توزین از لحاظ کیفی رشد کرده و دقت باسکول‌ها به طرز چشمگیری افزایش یافته است. در همین راستا، تیم دیجی باسکول نیز، تمامی محصولات خود را با تکیه بر دقت بالای باسکول و ایجاد قابلیت اطمینان از بابت هزینه‌های پایین نگهداری این محصول، در اختیار شما قرار می‌دهد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع