جستجو

معرفی انواع سیستم ‌های توزین

انواع سیستم های توزین

شناخت انواع سیستم ‌های توزین به دلیل کاربرد آنها در صنایع مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است. واضح و مبرهن است که برای توزین قطعات با اندازه ها و وزن‌های مختلف تنها نمی‌توان از یک ابزار توزینی استفاده کرد، بلکه حتما بایستی برای بازه‌های مختلف وزنی سیستم های توزینی متفاوتی طراحی و تولید کرد.
در ادامه چند نمونه از سیستم های توزین متداول و رایج توضیح داده شده است:

انواع متداول سیستم های توزین در صنایع مختلف

ترازو‌ها: ترازوها ابزارهای بسیار دقیقی هستند که برای اندازه گیری جرم استفاده می‌شوند. ترازو‌ها در نمونه های آزمایشگاهی، فروشگاهی و صنعتی طراحی می‌شوند. درست است که هر یک از این سیستم های توزین، کاربرد و محدوده کاربری متفاوتی دارد اما همه آنها را به عنوان ترازو می‌شناسند.
عموما این ترازوها همگی قابلیت اتصال به دیگر تجهیزات را دارند و در برابر گرد و خاک و نفوذ آب مقاومت دارند.
باسکول کفی و باسکولت: این باسکول ها از ترازو ها بزرگتر هستند و برای توزین مواد و محصولات در کارگاه‌های صنعتی و سالن‌های تولید به کار گرفته می‌شود. محدوده توزین این باسکول‌ها از ۱ تا ۵ تن است که در بسیاری از موارد یک ابزار ضروری در تمامی کارخانجات هم محسوب می‌شود.

سیستم های توزین


باسکول جرثقیلی: این ابزار برای اندازه گیری نیرو، کشش یا وزن استفاده می‌شود. اغلب از آنها در کاربردهای صنعتی به ویژه سالن های تولید استفاده می‌شود. این باسکول به کمتر جابجا شدن قطعات در خط تولید کمک می‌کند.
ابزارهای توزین در حین فرآیند: این سیستم ها اغلب در محیط‌های صنعتی برای کنترل وزن محصولات در حال حرکت در طول فرآیند استفاده می‌شود. استفاده از این سیستم‌های توزین به شدت بهره وری را افزایش می‌دهد و به افزایش دقت در محصول نهایی کمک می‌کند.
باسکول جاده ای: ابزاری است که اغلب به طور دائم بر روی پایه بتنی نصب می‌شوند و برای وزن کردن کل وسایل نقلیه ریلی یا جاده ای و محتویات آنها به کار گرفته می‌شوند. تقریبا می‌توان گفت این روزها تمامی واحدهای صنعتی بزرگ برای افزایش دقت کار کرد خود از باسکول جاده ای استفاده می‌کنند.
البته فراموش نکنید که هر یک از این سیستم ها برای اطمینان از اندازه گیری های دقیق و قابل اعتماد نیاز به کالیبراسیون منظم دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع