جستجو

انواع فونداسیون باسکول جاده ای

باسکول جاده ای آنالوگ

در علوم مهندسی، بویژه در پروژه های عمرانی مختلف، برای ساخت یک بنا به پی و فونداسیون آن توجه ویژه ای می‌شود؛ دلیل این امر نیز، تضمین کارکرد طولانی و با کیفیت سازه بر روی پی استاندارد و مستحکم است. این موضوع برای باسکول جاده ای نیز صدق می کند و توجه به استاندارد بودن فونداسیون این محصول، یکی از مراحل ضروری نصب باسکول است؛ در این مقاله، درباره اهمیت فونداسیون باسکول جاده ای صحبت خواهیم کرد.

چرا طراحی و اجرای فونداسیون استاندارد باسکول جاده ای اهمیت دارد؟

هر حرکت یا نشست فونداسیون، ممکن است کالیبراسیون باسکول را مختل کند و باسکول دقت کافی برای توزین نداشته باشد. فونداسیون این محصول باید با توجه به جنس خاک و ظرفیت باسکول، به درستی طراحی و نصب شود؛ به همین جهت ضروری است که در این مورد و با هدف بهینه سازی فرآیند، با تامین کننده باسکول خود از نزدیک همکاری کنید و تمامی موضوعات جزئی و کلی را با هماهنگی یکدیگر پیش ببرید.

باسکول جاده ای

شرکت تامین کننده باسکول جاده ای می‌توانند به شما طرح های قابل قبول درباره استاندارد فونداسیون محل نصب بر اساس شرایط محیط نصب باسکول در محل کسب و کارتان به شما ارائه کرده یا حتی شما را به پیمانکاران فعال در زمینه آماده سازی محل نصب باسکول متصل کند.

انواع مدل‌های نصب فونداسیون باسکول جاده ای

در حالت کلی برای نصب هر مدل از باسکول جاده ای، نصاب یا شرکت تامین کننده باسکول از سه نوع فونداسیون مختلف استفاده می کنند که عبارتند از:

فونداسیون ستونی

این نوع طراحی، کم هزینه ترین فونداسیون در مدل های مختلف باسکول جاده ای است که از پایه هایی با عمق متغیر تشکیل می‌شود. پایه های بتنی در این نوع، در زیر هر یک از نقاط اتصال باسکول ساخته می‌شوند. حداکثر ظرفیت باسکول، تعیین کننده محل و تعداد پایه های باسکول هستند؛ بخشی از پایه ها در نهایت در خاک آرماتور بندی شده و در اطراف آن بتن ریزی می‌شود.

باسکول جاده ای

در این مدل فونداسیون باسکول جاده ای، حداقل ظرفیت بار بایستی 12200 کیلوگرم بر متر مربع باشد. گنجاندن یک کانال نازک شستشو که در اطراف پایه ها طراحی می‌شود ضروری و مفید است.

فونداسیون تیرهای بتنی

این نوع از طراحی فونداسیون برای باسکول جاده ای، دارای حفاری های اضافی است که از طریق به کار گذاشتن تیرهای بتنی و با هدف پشتیبانی بیشتر از سازه باسکول ایجاد می‌شود. این تیرها معمولا در طول (امتداد) هر ضلع باسکول قرار می گیرند؛ علاوه بر این تیرهای طولی، این نوع فونداسیون شامل تیرهایی است که در عرض گودال کار گذاشته می‌شوند. در فرم کلی فونداسیون تیرهای بتنی، این تیرها یک حالت نردبانی در گودال ایجاد می‌کنند.

باسکول جاده ای

در این حالت حداقل ظرفیت باسکول جاده ای بایستی تقریبا 7300 کیلوگرم بر متر مربع باشد. فونداسیون ساخته شده با استفاده از تیرهای بتنی از فونداسیون نوع قبل قوی‌تر است. 

فونداسیون گودالی

این نوع از فونداسیون های باسکول جاده ای، هم یکی از پر کاربردترین روش های آماده سازی محل نصب این محصول است. در این حالت،  شالوده های گودال ممکن است به گونه ای طراحی شوند که به تکنسین های خدماتی فضای کافی برای دسترسی به اجزای زیر باسکول را بدهند. ظرفیت بار خاک توصیه شده در این حالت مشابه فونداسیون تیرهای بتنی است.   

باسکول جاده ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع