جستجو

معرفی باسکول جاده ای برجسته و همسطح

باسکول جاده ای برجسته

انتخاب شیوه مناسب نصب باسکول، یکی از دغدغه های مهم کسب و کارهای مرتبط با صنعت توزین است. باسکول جاده ای برجسته و همسطح در واقع دو شیوه نصب باسکول هستند که در این مقاله، معرفی کوتاهی از هر یک از آنها خواهیم داشت تا شما در صورت نیاز به خرید باسکول جاده ای و نصب آن، بتوانید متناسب با نیاز و شرایط کسب و کار خود، مدل مناسب نصب باسکول جاده ای را انتخاب نمایید. 

تفاوتی نمی‌کند که شما باسکول ۵۰ تنی یا باسکول ۶۰ تنی خریداری کنید، هر دو باسکول قابلیت نصب به هر دو مدل برجسته و همسطح را دارند. عامل اصلی نحوه مدل نصب به محل نصب و کارکرد باسکول بستگی دارد. 

در گذشته، همه باسکول ها برای نصب به گودال‌های عمیق نیاز داشتند، زیرا اهرم‌ها و سیستم‌های تعلیق بزرگ در زیر سطح باسکول نصب می‌شد. اما با ورود لودسل به حوزه توزین و تسهیل فرآیند توزین فرم و استایل نصب باسکول کاملا متفاوت شده است. 

باسکول جاده ای برجسته

ویژگی های باسکول جاده ای همسطح

باسکول جاده ای همسطح، اگر لازم باشد، عمق گودال زیادی ندارد و تنها شرایط برای نصب لودسل فراهم می‌شود. این امر دسترسی به لودسل را آسان می‌کند و قابلیت تعمیر و نگهداری را امکان پذیر می‌کند. 

دقت داشته باشید که تمامی اقدامات اجرایی بایستی بر اساس استانداردهای بین المللی انجام شود. 

ویژگی های باسکول جاده ای برجسته

طراحی باسکول جاده ای ممکن است به گونه ای انجام شود که یک یا هر دو طرف باسکول جاده ای در دسترس باشد. این امر عملیات تعمیر و نگهداری را آسان می‌کند. ارتفاع باسکول جاده ای برجسته از سطح زمین برای مدل های مختلف متفاوت است اما اصولا بین ۲۸ تا ۵۵ سانتیمتر است. 

مدل نصب باسکول جاده ای به چه شرایطی وابسته است؟ 

ابتدا بایستی محدودیت‌ های محل نصب را در نحوه نصب در نظر بگیرید. مثلا اگر سطحی که بر روی آن باسکول را نصب می‌کنید صخره باشد، نصب باسکول همسطح که نیازمند حفر گودال است بسیار دشوار است و یا اصلا امکان پذیر نیست. 

باسکول جاده ای برجسته

گاهی اوقات ممکن است فضا کم باشد پس شما نمی‌توانید فضایی چند متری به رمپ اختصاص دهید، بنابراین نصب باسکول جاده ای همسطح امکان پذیر نیست. 

زمان نصب و اگر در محل دور افتاده هستید، امکانات محیطی را قبل از نصب باسکول در نظر بگیرید. 

جمع بندی

در نهایت دقت داشته باشید که چه باسکول شما فلزی باشد چه بتنی، مدل نصب شما بایستی متناسب با امکانات محیطی، محل نصب و عملیاتی که صورت می گیرد انتخاب شود. اصولا باسکول‌ جاده ای برجسته دسترسی بیشتری به اجزا دارد و تعمیر و نگهداری آنها آسان است اما فضایی که اشغال می‌کند بسیار بیشتر از باسکول همسطح است. 

قبل از خرید همه موارد را در نظر بگیرید تا به انتخاب بهتری دست پیدا کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع