جستجو

باسکول جاده ای ثابت و قابل حمل

باسکول جاده ای ثابت

برخی باسکول ها به صورت فصلی یا برای پروژه ها نصب می‌شوند. نصب باسکول در پروژه‌های کوتاه مدت داستان کملا متفاوتی از نصب باسکول جاده ای ثابت دارد؛ به طور مثال، یک پروژه برج سازی که در مدت چند سال اجرا می‌شود، تنها در همان بازه زمانی ساخت برج، نیاز به باسکول دارد که در این موارد، معمولا از باسکول جاده ای قابل حمل استفاده می شود. به همین جهت ضروری است که شما بر اساس نیاز خود، باسکولی را انتخاب کنید که مشخصات آن با کارکردی که از این محصول انتظار دارید یکسان باشد. در ادامه، به معرفی کوتاه دو نوع باسکول جاده ای ثابت و قابل حمل خواهیم پرداخت. .

باسکول جاده ای قابل حمل

باسکول جاده ای  قابل حمل، تنها به صورت برجسته نصب می‌شود و هزینه گودال سازی و بتن ریزی ندارد. در این مورد خاص، باسکول جاده ای قابل حمل حتی به باسکول برجسته دائمی هم شبیه نیست، چرا که به طور مثال در باسکول جاده ای ۵۰ تنی برجسته، رمپ سازی باسکول به صورت سازه بتنی و اجرا می‌شود.

باسکول جاده ای ثابت

اصولا باسکول جاده ای قابل حمل از یک صفحه فولادی مقاوم که تنها برای قرار گرفتن لاستیک وسایل نقلیه طراحی شده است، تولید می‌شود. این مدل طراحی، جابجایی این باسکول ها را از یک مکان به مکان دیگر بسیار آسان می‌کند.

به منظور تسهیل نصب و راه اندازی، نحوه اتصال قطعات فلزی باسکول قابل حمل ۶۰ تنی به صورت پیچ و مهره است و می‌توان از جرثقیل برای بلند کردن قطعات باسکول شامل صفحه، لودسل ها و… استفاده کرد.

رعایت میزان فشردگی مناسب خاک یا شن زیر باسکول و میزان استاندارد مقاومت بتن بخش زیرین باسکول، از جمله دستورالعمل‌های ویژه‌ای هستند که برای آماده سازی محل نصب باسکول بایستی در نظر گرفت. بررسی این موارد توسط کارشناسان فنی شرکت‌های سازنده صورت می‌گیرد.

باسکول جاده ای ثابت

داستان طراحی باسکول، برای باسکول جاده ای ثابت کاملا متفاوت است، این نوع باسکول برای کسب و کارهایی که برنامه طولانی مدت توزین محموله های مختلف را دارند، مناسب است. باسکول جاده ای دائمی یا ثابت، در دو نوع همسطح یا برجسته به صورت فلزی یا فلزی-بتنی نصب و راه اندازی می‌شود.

باسکول جاده ای ثابت

برای نصب باسکول ۵۰ تنی یا باسکول ۶۰ تنی، بایستی حتما فونداسیون محل نصب باسکول آماده سازی شود و نحوه نصب این باسکول با باسکول قابل حمل متفاوت است؛ به همین دلیل، هزینه های آماده سازی محیط و فونداسیون برای این باسکول بالا است و امکان جابجایی آن نیز وجود ندارد یا جابجایی آن سخت خواهد بود. در واقع، عمده ترین تفاوت باسکول جاده ای ثابت فلزی با باسکول جاده ای قابل حمل فلزی در نصب آنها است و در باسکول جاده ای فلزی، معمولا از رمپ استفاده می‌شود و تقریبا سازه باسکول به شکل نیمه ثابت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع