جستجو

مقایسه باسکول بتنی و فلزی

باسکول بتنی

صفحه باسکول جاده ای به دو صورت فلزی و بتنی برای توزین کامیون و تریلی در ظرفیت های مختلفی تولید می‌شوند. باسکول بتنی و فلزی، هر دو با یک هدف و با ویژگی های بسیار نزدیک بهم تولید می‌شوند اما از لحاظ ساختاری و برخی از خصوصیات دیگر، تفاوت‌هایی دارند که بایستی در هنگام خرید باسکول جاده ای به آنها توجه داشت؛ علاوه بر این مورد، از همه مهمتر شناخت درست تفاوت این دو صفحه به شما در خرید باسکول جاده ای دست دوم هم کمک خواهد کرد. 

باسکول بتنی

مقایسه صفحه باسکول بتنی و فلزی

برای مقایسه این دو صفحه باسکول، بایستی برخی از پارامترها را در نظر بگیریم و بر اساس آنها، مقایسه کلی را انجام دهیم. در جدول زیر، این پارامترها در صفحه باسکول بتنی و فلزی به تفکیک بیان شده است:

نوع صفحه/ ویژگی هاصفحه فلزیصفحه بتنی
زمان نصب۲۴ ساعت۴۸ ساعت  برای صفحات پیش ساخته / ۲ هفته برای صفحات نصب در محل
حمل و نقلوزن سبک تر و جابجایی راحت‌تروزن سنگین تر و حمل مشکل‌تر
تعادل کامیون روی صفحهلیز بودن صفحه در زمان بارندگیتعادل مناسب هنگام بارندگی  
قابلیت بارگذاری نقطه ایبهتر است انجام نشودمناسب است
تعمیر و نگهداریشرایط کاری تعیین کننده استشرایط کاری تعیین کننده است
طول عمر کاریشرایط کاری تعیین کننده استشرایط کاری تعیین کننده است
هزینه راه اندازیبالاکم

صفحه باسکول جاده ای فلزی 

در بخش زیرین این صفحات معمولا تیرهایی برای حفاظت از آنها وجود دارد که به یکدیگر جوش داده می‌شوند. باسکول های جاده ای دارای صفحات فلزی، به محض نصب، آماده بهره برداری هستند که این مزیت برای سایت‌های توزینی که برای نصب باسکول عجله دارند، بسیار مهم است. 

صفحات فلزی در باسکول جاده ای به دلیل ارزش مادی فولاد همیشه به عنوان یک سرمایه برای کسب‌و‌کار شما محسوب می‌شود. علاوه بر این، جابجایی صفحات فلزی در مقایسه با صفحات بتنی، راحت تر است که همین امر نیز، تقاضا را برای خرید این باسکول افزایش داده است. 

صفحه باسکول بتنی 

باسکول جاده ای ۶۰ تنی و باسکول جاده ای ۵۰ تنی ساخته شده با صفحه بتنی، معمولا نسبت به باسکول های فلزی، تقاضای بیشتری برای نصب در واحدهای صنعتی در ایران دارند. 

باسکول بتنی

ما در دیجی باسکول، باسکول جاده ای بتنی را به صورت از پیش ساخته شناژدار یا به صورت بتن ریزی در محل و در سراسر ایران نصب و راه اندازی می‌کنیم.   

برای تولید صفحه باسکول بتنی، تمام اجزای فلزی و آرماتور مورد نیاز قبل از بتن ریزی آماده می‌شوند و سپس بتن ریزی صورت می‌گیرد. برای پروژه هایی که بتن ریزی در محل صورت می‌گیرد؛ پیشنهاد ما این است به مدت ۳۰ روز از باسکول بتنی نصب شده استفاده نکنید تا بتن صفحه آن به مقاومت کششی و فشاری مطلوب خود برسد. حمل باسکول بتنی، یکی از چالش های نصب باسکول های جاده ای است به طوری که گاهی اوقات حمل صفحات بتنی به دو کامیون نیاز داریم؛ همچنین برای نصب این صفحات، بایستی از یک جرثقیل بزرگ استفاده کنیم. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع