جستجو

مقایسه صفحه باسکول فلزی و بتنی

صفحه باسکول فلزی

صفحه باسکول فلزی و بتنی که با نام عرشه باسکول نیز شناخته می شوند، ‌سطوحی هستند که کامیون یا تریلی برای توزین بر روی آنها قرار می‌گیرد. این صفحات، فشار بار بسیار بالایی را تحمل می‌ کنند و در معرض شرایط آب و هوایی مختلف قرار می‌گیرند و به همین علت، یکی از چالش‌های تولید کنندگان باسکول جاده ای، تولید صفحات مقاوم در محیط های اقلیمی متفاوت است.

در حال حاضر صفحه باسکول در دو جنس تمام فلز و بتنی تولید می ‌شود. هر یک از این صفحات، دارای ویژگی‌ها و شرایط تولید متفاوتی است که محصول نهایی و کارکرد کلی آن را تحت تاثیر قرار می دهد. علاوه بر این موضوع، در برخی موارد، جنس باسکول می تواند در به کارگیری آن در صنایع مختلف موثر باشد. در ادامه، مقایسه کوتاهی بین صفحه باسکول فلزی و بتنی خواهیم داشت تا بتوانید با اطمینان خاطر بیشتری، صفحه باسکول مناسب کسب و کار خود را انتخاب نمایید.

صفحه باسکول فلزی

صفحات فلزی در باسکول جاده ای، از ورقه های فولاد با ضخامت‌های متفاوت تولید می شوند؛ این ورقه ها، بر روی تعدادی تیر و نبشی‌ جوش داده می شوند تا صفحه را در جای خود ثابت نگه دارند. امکان ساخت این صفحات در محل نصب باسکول وجود ندارد و تمامی مراحل ساخت آنها بایستی در کارخانه و با استفاده از ماشین‌آلات مناسب انجام شود؛ از طرفی، فرایند تولید صفحه باسکول فلزی به دلیل استفاده از سند بلاست و رنگ آمیزی خاص، به گونه ای است که امکان انتقال تجهیزات مورد نیاز برای انجام این عملیات نیز، به محل نصب باسکول وجود ندارد.

صفحه باسکول فلزی

صفحه باسکول فلزی در انواع باسکول جاده ای، بلافاصله پس از نصب، امکان بهره داری دارند و می توانید از آنها استفاده کنید. از دیگر ویژگی های این صفحات این است که صفحات باسکول فلزی، نیازی به زیرسازی زیادی ندارند و نصب آنها با سرعت بالایی صورت می‌گیرد؛ علاوه بر این، نصب این مدل صفحه در هر دو حالت برجسته و همسطح امکان پذیر است. با هدف جلوگیری از سر خوردن وسیله نقلیه در هنگام بارندگی، امکان طراحی صفحات فلزی باسکول به صورت آجدار وجود دارد. 

جابجایی آسان، یکی دیگر از ویژگی‌های بارز صفحات فلزی است. این ویژگی، مزیت رقابتی این صفحات را در مقایسه با صفحات بتنی افزایش می ‌دهد. به دلیل حجم فلز به کار برده شده در صفحه باسکول فلزی، انواع باسکول جاده ای که از این صفحات استفاده می کنند، همیشه بخشی از سرمایه کسب ‌و کار محسوب می ‌شوند.

صفحه باسکول بتنی

صفحات بتنی بر خلاف صفحات باسکول فلزی، امکان تولید در محل کارخانه یا در محل راه اندازی باسکول و به صورت شناژدار را دارد. این صفحات به دلیل استفاده از آرماتور فلزی و بتن، از استحکام بسیار بالایی برخوردار هستند.

آن دسته از صفحاتی که در کارخانه تولید می‌ شوند، تحت تدابیر بسیار خاص و با رعایت تمامی استانداردهای پیش تولید و پس تولید، ساخته می‌شوند. متخصصان ما برای صفحاتی که در محل نصب باسکول تولید می‌شوند نیز، همانند صفحات تولید شده در کارخانه، تمامی الزامات را از قبل به خریدار اعلام می‌کنند و بعد از رعایت تمامی آنها، مراحل تولید صفحات بتنی را آغاز می‌کنند.

صفحه باسکول فلزی

یک تفاوت بارز میان صفحه باسکول فلزی و بتنی، در این است که صفحات بتنی که در محل نصب بتن ریزی می‌شوند، به مدت ۳۰ روز، امکان استفاده از باسکول را از مشتری سلب می کنند. علت این موضوع نیز در این است که این مدت زمان کمک می‌کند تا بتن به مقاومت کششی و فشاری مطلوبی برسد. لازم به ذکر است که در مورد صفحات بتنی که در محل کارخانه تولید می‌شوند، هزینه حمل و نقل و استفاده از جرثقیل بایستی پیش از خرید، توسط مشتری در نظر گرفته شود.

جمع بندی

انتخاب جنس صفحه باسکول، به کارایی و محل نصب این محصول بستگی دارد. اینکه کدام صفحه برای کسب و کار شما و همچنین محیطی که قصد نصب باسکول در آنجا را دارید، مناسب تر است؛ موضوعی است که باید توسط کارشناس و فرد متخصصی بررسی شود. شما می توانید برای دریافت راهنمایی بیشتر در این رابطه، با کارشناسان ما در دیجی باسکول تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع