جستجو

لودسل دیجیتال و آنالوگ چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟

تفاوت لودسل دیجیتال و آنالوگ

لودسل دیجیتال آنالوگ، دو نوع مختلف از لودسل های مورد استفاده در انواع باسکول جاده ای و صنعتی هستند. این دو ابزار، اگرچه در نهایت، در نمایش وزن یک کالا یا محموله، کارایی یکسانی دارند اما نحوه عملکرد این دو ابزار، تاثیر مستقیمی بر روی دقت توزین دارد. از طرفی، تفاوت های ساختاری لودسل دیجیتال و آنالوگ نیز، سبب می شود تا هر یک از این دو ابزار، برای نوع خاصی از باسکول ها مورد استفاده قرار گیرند. در ادامه، تفاوت های اساسی لودسل دیجیتال و آنالوگ را بررسی خواهیم کرد.

۳ تفاوت لودسل دیجیتال و آنالوگ

خروجی ولتاژ در لودسل های مبتنی بر کرنش سنج، در سطح mV/V است و به عواملی مانند ولتاژ تحریک، تعداد مقاومت‌های کرنش سنج در هر پایه و مقاومت پل بستگی دارد.

تفاوت اساسی لودسل آنالوگ و دیجیتال در نحوه پردازش سیگنال خروجی پل وتستون از کرنش سنج است. به عبارتی سیگنال ایجاد شده در هر دو لودسل به یک صورت اتفاق می‌افتد اما اتفاقی که بعد از آن در پردازش سیگنال رخ می‌دهد متفاوت است. 

تفاوت لودسل دیجیتال و آنالوگ

به طور معمول، خروجی از کرنش سنج به صورت ولتاژ الکتریکی آنالوگ میلی ولت بر ولت (mV/V)  شروع می‌شود که یک سیگنال آنالوگ سطح پایین محسوب می‌شود. سپس این سیگنال آنالوگ سطح پایین را می‌توان در یک تقویت کننده لودسل آنالوگ یا دیجیتال تقویت کرد.  

قدرت سیگنال خروجی از تقویت کننده ها

در هر دو لودسل، سیگنال کرنش سنج به صورت یک ولتاژ الکتریکی آنالوگ ظاهر می‌شود. در لودسل های آنالوگ، تبدیل سیگنال آنالوگ به دیجیتال در نمایشگر توزین انجام می‌شود. اما در لودسل های دیجیتال، تبدیل ولتاژ آنالوگ با استفاده از یک پردازنده A/D در همان محفظه لودسل به سیگنال های دیجیتال تبدیل می‌شود. از آنجایی که در لودسل دیجیتال در خود محفظه این تبدیل را انجام می‌دهد و عوامل محیطی بر آن تاثیری ندارند، قدرت سیگنال بیشتر است.

تفاوت لودسل دیجیتال و آنالوگ

تفاوت در محتوای سیگنال

از طرفی لودسل های دیجیتال، داده‌ها را از هر لودسل گرفته و مقادیر را در یک زبان باینری مستقیما به سیگنال‌های دیجیتال تبدیل می‌کنند، مانند رایانه‌ها. انتقال داده ها به صورت باینری می‌تواند در مقابل تداخل عوامل خارجی ناشی از دما، فرکانس رادیویی و غیره مقاوم باشد. این مقاومت در برابر عوامل خارجی، قابل اطمینان بودن وزن را تضمین می‌کند.

مقرون به صرفه بودن

اگر تنها هزینه اولیه و مقرون به صرفه بودن باسکول را در هنگام خرید در نظر بگیریم، باسکول هایی با لودسل آنالوگ گزینه ارزان تری نسبت به باسکول هایی با لودسل دیجیتال هستند. اما باید به طول عمر آنها هم فکر کرد. لودسل های آنالوگ نمی‌توانند عملکرد طولانی مدتی را تضمین کنند. درست است که باسکول های دیجیتال گران هستند، اما اغلب دیر به دیر خراب می‌شوند یا و خدمات طولانی تری ارائه می‌دهند. از این رو در دراز مدت مدل دیجیتال مقرون به صرفه تر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع