جستجو

محدوده خطا قابل پذیرش در اندازه گیری باسکول جاده ای

اندازه گیری باسکول جاده ای

همانطور که مطلع هستید، اندازه گیری باسکول جاده ای و سایر مدل های باسکول، همیشه دقیق نیست؛ به عبارت دیگر، عددی که توسط باسکول های مختلف نمایش داده می شود، دقیق ترین عدد وزن کالا یا محموله مورد نظر نیست. با این وجود، تکنولوژی های مرتبط با حوزه توزین مواد، همواره در تلاش هستند تا این عدد را به دقیق‌ ترین مقدار خود نزدیک کنند. در همین راستا، برخی سازمان‌ها در نقاط مختلف دنیا بر اساس استانداردهای منطقه ای، محدوده پذیرش خطای باسکول را هر ساله تعیین و در اختیار بخش های مختلف صنایع قرار می‌دهند.

باسکول های شما بایستی به طور منظم توسط این سازمان ها یا افراد مسلط به استانداردهای تعیین شده توسط این سازمان ها مورد بازرسی قرار گیرد و در صورت وجود میزان بالایی از خطای اندازه‌گیری باسکول جاده ای یا هر مدل باسکول، مراحل رفع عیب برای این محصول انجام شود. هرگز فکر نکنید که اگر یک بار این بازرسی برای باسکول شما انجام شود، دیگر باسکول جاده ای شما نیازی به این بازرسی ندارد و همیشه با دقت عملیات توزین را انجام خواهد داد؛ بلکه باید بازرسی ها به شکل مرتبط و دوره ای انجام شود. بد نیست بدانید که بررسی خطای اندازه گیری باسکول جاده ای یا سایر مدل های باسکول به پارامترهای مختلفی بستگی دارد؛ این پارامترها توسط دو سازمان مختلف ( یک سازمان در آمریکا و دیگری در اروپا و آسیا) تعیین می ‌شود. 

  تعیین محدوده پذیرش خطای اندازه گیری باسکول جاده ای در قاره آمریکا

تعیین محدوده پذیرش خطا در توزین کالا توسط باسکول ها بر اساس دو پارامتر اصلی شامل حداکثر ظرفیت توزین و وزن سازه باسکول تعیین می‌ شود. در بسیاری از مواقع، ممکن است یک باسکول با حداکثر ظرفیت مشخص، طی فرآیندهای تولید متفاوت با وزن نهایی متفاوتی تولید شود.

اندازه گیری باسکول جاده ای

دقت اندازه گیری باسکول جاده ای شما به هر پارامتر اصلی گفته شده وابسته است؛ به عبارت دیگر، به هر میزان که سازه باسکول شما سنگین‌تر می ‌شود، حد پذیرش خطا نیز افزایش می ‌یابد. در جدول زیر، محدوده پذیرش خطا (تلرانس) برای یک باسکول ۹۰ تنی با وزن سازه متفاوت بر اساس استاندارد قاره آمریکا را مشاهده می ‌کنید. سازمان تعیین کننده این محدوده سازمان NTEP یا سازمان NIST است.

ظرفیت باسکول (تن)وزن باسکول (تن)خطای قابل تایید (کیلوگرم)
۹۰۱۸ تا ۲۲۴۵
۹۰۲۲ تا ۲۷۵۴
۹۰۲۷ تا ۳۱۶۳
۹۰۳۱ تا ۳۶۷۲

تعیین محدوده پذیرش خطای اندازه گیری باسکول جاده ای در اروپا و آسیا

سازمان تعیین کننده پذیرش خطا در اروپا و آسیا با قاره آمریکا متفاوت است.  این سازمان تحت عنوان استاندارد OIML فعالیت می‌کند. خطای پذیرش در این سازمان بر اساس کیلوگرم است.

اندازه گیری باسکول جاده ای

در جدول زیر، محدوده پذیرش خطا (تلرانس) برای دو باسکول ۶۰ تنی و ۸۰ تنی با وزن سازه متفاوت بر اساس استاندارد اروپا و آسیا توسط این سازمان ذکر شده است.

ظرفیت باسکول (تن)وزن باسکول (تن)خطای قابل تایید (کیلوگرم)
۶۰۱۰ تا ۴۰ ۴۰
۶۰۴۰ تا ۶۰ ۶۰
۸۰۱۴.۵ تا ۵۳۴۰
۸۰۵۳ تا ۸۰۶۰

شما بایستی سعی کنید بر اساس ماهیت کار خود، دقت اندازه گیری باسکول جاده ای را انتخاب کنید که بر سود‌آوری شما تاثیر منفی نگذارد؛ به طور مثال اگر با فلزات گرانبها کار می ‌کنید، حتما باسکولی را خریداری کنید که از دقت بیشتری برخوردار باشد و بتوانید به شکل دقیق تری وزن این محموله را اندازه گیری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع