جستجو

چرا در باسکول جاده ای از دریچه منهول استفاده می کنیم؟

دریچه منهول

دریچه منهول دسترسی به زیر باسکول را فراهم می‌کند که خود این امر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. راه های دستیابی به زیر صفحه باسکول در انواع باسکول ها که به صورت فلزی و بتنی تولید و در دو حالت همسطح و برجسته نصب می‌شوند متفاوت است. یکی از این راه ها طراحی دریچه منهول است که بسیار کاربردی است.

در این مقاله به اهمیت داشتن دریچه منهول پرداختیم و تاثیرات مثبت آن را بیان کرده‌ایم.

تسهیل دسترسی به زیر صفحه توسط دریچه منهول

باسکول ها دائما نیاز به مراقبت دارند و بایستی کاملا اطراف آنها و زیر صفحه مورد بررسی قرار گیرند تا عوامل محیطی بر دقت توزین آنها تاثیر منفی نگذارد. چرا که صفحات باسکول جاده ای در زمان کار در معرض تنش بوده و ممکن است قطعات الکترونیکی به کار رفته در زیر آنها به درستی کار نکنند.  

قطعا برای دسترسی به اجزای به کار برده شده در زیر صفحه بتنی باسکول نمی‌توان هر بار آنها صفحات سنگین را با جرثقیل جابجا کرد.

کاهش فضای آماده سازی

دریچه منهول بر روی صفحه باسکول، فضای آماده سازی اطراف باسکول را کاهش می‌دهد. دیگر نیازی نیست افراد از کناره ها به زیر باسکول دسترسی داشته باشند. بنابراین، هزینه گود برداری و فراهم سازی فضایی که فرد از آن استفاده کند تا به زیر باسکول دسترس داشته باشد حذف می‌شود. این موضوع بر مدت زمان اجرای پروژه و هزینه تمام شده هم تاثیر مستقیمی می‌گذارد؛ چرا که با کاهش فضا سازی اطراف، مدت زمان و هزینه نصب کاهش می‌یابد. بنابراین شما با خرید صفحات بتنی دارای دریچه منهول می‌توانید  به طرز قابل توجهی هزینه‌های آماده سازی نصب را کاهش دهید.  

دریچه منهول

سهولت تمیزکاری و سرویس و نگهداری

لودسل باسکول جاده ای بایستی در یک فضای کاملا تمیز کار کند. تمیز کاری دوره ای زیر صفحه و اطراف لودسل از عوامل تاثیرگذار بر دقت باسکول است. از طرفی کابل‌ ها ممکن است در معرض مواد خورنده محیط یا حیوانات جونده باشند که این تمیزکاری های دوره ای کمک می‌کند طول عمر کابل ها افزایش یابد. این اقدامات با استفاده از دریچه منهول بسیار ساده و سریع انجام می‌شود.

سرویس و نگهداری باسکول جاده ای از دیگر مواردی است که با استفاده از این دریچه به راحتی انجام می‌شود.

توزیع تنش در صفحات

تنش های فشاری و کششی وارد شده به صفحه باسکول اصولا در گوشه ها و انتهای تیز متمرکز می‌شود و اگر تنش وارده از میزان مقاومت محل تجمع تنش بیشتر شود، صفحه ترک می‌خورد.

دریچه دایره ای شکل طراحی شده در وسط صفحه بتنی تنش ها را در اطراف خود حرکت می‌دهد و تمرکز تنش اتفاق نیفتد. این توزیع تنش کمک می‌کند عمر صفحه باسکول افزایش یابد.

فراموش نکنید در هنگام خرید باسکول حتما نحوه دسترسی به لودسل ها را بررسی کنید، اگر خرید صفحه با دریچه منهول متناسب با نیاز شما بود در خرید آن تردید نکنید، چرا که هزینه های بعدی شما را به شدت کاهش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع