جستجو

رنج دمای بهینه برای عملکرد باسکول جاده ای

باسکول جاده ای

یک از عوامل تاثیر گذار بر طول عمر و دقت باسکول جاده ای دمای محیطی است که باسکول در آن کار می‌کند.

دلیل اصلی تاثیر پذیری باسکول از دمای محیط استفاده از قطعات الکترونیکی در لودسل است. کارکرد برد الکتریکی به کار برده شده در لودسل دیجیتال به شدت متاثر از دمای محیط است. البته دقت داشته باشید منظور تغییرات دمایی اندک و ناچیز نیست.

باسکول جاده ای

دمای بهینه برای عملکرد باسکول جاده ای چقدر است؟

باسکول جاده ای در دمای محیطی با توجه به مشخصات درج شده بر روی لودسل ها بین ۱۰- تا ۴۰+ درجه مطابق با استاندارد OIML است ولی باسکول های نصب شده در استان ها در پاره ای از موارد خارج از این رنج نیز نصب شده اند و عملکرد مناسبی را بروز داده اند یکی از دلایل این موضوع محفوظ بودن لودسل ها در زیر باسکول جاده ای است که باعث می‌شود دمای محیطی با دمای محل قرارگیری لودسل متفاوت باشد و عموما لودسل مرغوب تا ۲ برابر دمای استاندارد OIML با دقت مناسبی عمل می‌نماند.

علاوه بر اینکه لودسل به صورت مجزا در یک محفظه نسب می‌شود، می‌توان با اضافه کردن برخی محافظ های عایق حرارت در اطراف لودسل، تاثیر پذیری آنها را از محیط اطراف به حداقل برسانیم.

لودسل ها در ارتباط با درجه حرارت از دو پارامتر پیروی می‌کنند.

باسکول جاده ای

فاکتور اول Compensated Temperature Range است؛ این فاکتور درجه حرارتی را نشان می‌دهد که در سختگیرانه ‌ترین حالت در این دما لودسل کلیه تست‌های مطابق OIML را پاس می‌نماید. همانطور که می‌دانید تمامی استانداردهای صنعت توزین و ابزار دقیق توسط OIML تعیین می‌شود. پس اطلاعاتی که از این مجرا بدست می‌آيد کاملا قابل اعتماد بوده و می‌توان بر همین اساس از باسکول جاده ای در مناطق مختلف دمایی استفاده کرد.

فاکتور بعدی Operating Temperature Range است که معمولا تا ۲ برابر فاکتور اولی بوده و نشان می‌دهد لودسل در این دما بدون اشکال کار می‌کند. معمولا لودسل‌ ها بین دمای ۴۰- تا ۶۰+ بدون اشکال کار می‌نمایند.  

این دو فاکتور برای تمامی لودسل های تولید شده توسط استاندارد OIML تعیین می‌شود. روش تعیین هم بر پایه انجام تست‌های محیطی است که درصد اطمینان را به شدت افزایش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع