جستجو

انتخاب سیستم توزین بر اساس کسب‌و‌کار

راهنمای انتخاب سیستم توزین

انتخاب سیستم توزین متناسب با کسب‌و‌کارتان یکی از ابتدایی ترین اقداماتی است که در همان ابتدای کارتان بایستی در نظر داشته باشید، البته که انتخاب قطعی و دقیق سیستم توزین در ابتدای یک کسب‌و‌کار به دلیل مسیر غیرقابل پیش بینی پیش روی هر کسب‌و‌کار امری پیچیده است.

بهترین روش انتخاب یک سیستم توزین متناسب با کسب‌و‌کار به کارگیری شیوه اصولی تصمیم‌گیری است. در این مقاله مطالبی را مطرح کرده‌ایم که قبل از خرید سیستم توزین بایستی به آنها توجه کنید.  

کاربرد اصلی باسکول یا ترازو در کسب‌و‌کارتان چیست؟

 قبل از هر چیز کاربرد اصلی ترازو را مشخص کنید. قصد شما از خرید سیستم توزین برای توزین مایعات یا جامدات است؟ مقادیر مختلف زیادی وزن می‌کنید؟ یا وزن اجسام کوچک با اندازه یکنواخت را اندازه‌گیری می‌کنید؟

آیا سیستم توزین شما نیاز به سفارشی سازی دارد؟

بررسی کنید که آیا می‌توانید باسکول ها را با ویژگی های اضافی برای افزایش انعطاف پذیری، بهبود عملکرد، افزایش حفاظت و غیره سفارشی کنید. اگر کسب‌و‌کارتان نیاز به یک سیستم توزین با ویژگی‌های خاصی دارد، حتما از تولید کننده بخواهید متناسب با نیازتان محصول را سفارشی سازی کنند.

راهنمای انتخاب سیستم توزین

حداکثر ظرفیت توزین را متناسب با احتمال رشد کسب‌و‌کار تعیین کنید

بزرگترین محموله ممکنی را که به باسکول نیاز دارد را مشخص کنید. به طور کلی توصیه می‌شود که تمامی محموله‌ها و اقلامی که در حال حاضر توزین می‌شوند و احتمال تغییر و رشد آنها را در آینده تخمین می‌زیند در یک فرم تهیه کنید و بر اساس برآیند آن حداکثر ظرفیت توزین را تعیین کنید.

دقت توزین مورد نیاز را بر اساس دقت کارتان تعیین کنید

 از نظر توزین، دقت را می‌توان ترکیبی از عوامل مختلف در نظر گرفت، مانند توانایی سیستم توزین در خواندن کوچکترین تغییر جرم در طول زمان، تکرارپذیری دقت توزین و تاثیر عوامل محیطی. در نهایت شما بایستی دقت کاری خود را با فروشنده و تامین کننده ترازو و باسکول مطرح کنید تا آنها بر همان اساس لودسل‌هایی با کلاس دقت متناسب به شما معرفی کنند.

تعیین جنس بدنه سیستم توزین

 در نظر گرفتن مواد به کار گرفته شده در تولید سیستم توزین مهم است. شما می‌توانید از بین مواد اولیه مانند فولاد کربنی، آلیاژ آلومینیوم، فولاد گالوانیزه و فولاد پوشش داده شده با آلومینیوم انتخاب کنید، با این حال، این مواد برای شرایطی که مقاومت در برابر خوردگی و تمیزی حیاتی نیستند ایده آل هستند.

در نهایت به یاد داشته باشید، همیشه ایده خوبی است که ابزاری را انتخاب کنید که نتیجه ای بهتر از حد لازم برای شما به ارمغان آورد. اگر مرتباً به نتایج با دقت خاصی نیاز دارید، تعادلی را برقرار کنید که نتایج فراتر از نیاز شما باشد تا خود را محدود نکنید.   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع