جستجو

راهنمای خرید باسکولت

خرید باسکولت

برای خرید باسکولت بایستی ابتدا این ابزار توزین را به خوبی بشناسید و با کاربرد آن نیز آن نیز، آشنایی کافی داشته باشید. در صنایع مختلف، دو اصطلاح “باسکولت” و “باسکول کفی” به جای یکدیگر استفاده می‌شوند؛ اما در واقع، این دو محصول با یکدیگر متفاوت هستند. برای خرید هر نوع باسکولت، بهتر است نکاتی را در نظر داشته باشید که در این مقاله، به بررسی آنها می پردازیم.

باسکولت چیست؟ 

در صنعت توزین، به طور کلی تمام کالاهایی با وزن بالای ۱۵۰ کیلوگرم با ابزاری به نام باسکول توزین می شوند اما این ابزار، بر اساس محدوده وزن قابل اندازه گیری، انواع مختلفی دارد. به طور مثال، ابزار توزین کالاهایی با وزن بین ۱۵۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم به عنوان باسکولت و ابزار مربوط به توزین کالاهایی با محدوده وزن ۹۰۰ کیلوگرم تا ۵ تن را با نام باسکول کفی شناخته می شوند.

اگرچه نامگذاری این دو ابزار متفاوت است و از طرف دیگر، ظرفیت توزین باسکولت در واقعیت از باسکول کفی کمتر است؛ اما به منظور نامگذاری آسان تر، اغلب هر دو را با نام باسکول کفی می‌ شناسند. 

خرید باسکولت

خرید باسکولت 

اگه با توجه به کالاهای موجود در کسب و کار خود،به دنبال خرید باسکولت هستید؛ بهتر است پیش از خرید این محصول، آشنایی کوتاهی با اجزا این ابزار توزین و نحوه عملکرد هر یک از بخش های آن داشته باشید؛ این کار به شما کمک می‌کند تا در نهایت، خرید بهتری داشته باشید. 

یک باسکولت از بخش های مختلفی شامل شاسی، کفی (صفحه)، لودسل و نمایشگر تشکیل شده است که شاسی و کفی، جزو اجزای مکانیکی و لودسل و نمایشگر این محصول، جزو بخش های الکترونیکی آن هستند. 

شاسی باسکولت

شاسی باسکول، نقش فونداسیون این ابزار را ایفا می‌کند و تمامی اجزای دیگر بر روی شاسی سوار می‌شوند. در هنگام خرید باسکولت، ترجیحا بهتر است محصول خود را از بین نمونه هایی با شاسی فولادی (به دلیل مقاومت مکانیکی بالا یا همان استحکام فشاری بالا در این آلیاژ) و از نوع ضد زنگ انتخاب کنید تا در محیط‌های صنعتی و در مقابل اعمال بار عملکرد خوبی داشته باشد. 

کفی (صفحه) باسکولت

جنس کفی، مورد دیگری است که باید در هنگام خرید باسکولت به آن توجه داشته باشید. جنس کفی معمولا از فولاد کربنی است که به صورت سطح صاف یا آجدار تولید می‌شود. سایز صفحه باسکول با توجه به ظرفیت توزین و ابعاد کالایی که بایستی توزین شود، قابل تغییر است؛ این ابعاد می تواند شامل ابعاد ۵۰*۵۰ و ۷۰*۷۰ یا هر سایز دلخواه مشتری باشد.

خرید باسکولت

لودسل باسکولت

لودسل، قسمت دیگری است که باید شرایط آن را در زمان خرید باسکولت جدی بگیرید. لودسل یک قطعه الکترومکانیکی است که با تغییرات مکانیکی در حالت اعمال بار، یک سیگنال الکتریکی تولید می‌کند. هرچه لودسل از کیفیت و دقت بالاتری برخوردار باشد، عملیات توزین با دقت بیشتری انجام خواهد شد. 

نمایشگر باسکولت

علاوه بر سه بخش ذکر شده، نمایشگر باسکولت نیز، باید در موقع خرید این محصول مورد توجه قرار گیرد. نمایشگر باسکولت، با توجه به قابلیت‌ ‌ها و ویژگی‌هایی که دارد، محدوده قیمت‌های متنوعی را شامل می شود. نمایشگرها بایستی بر اساس انتظاری که از آنها دارید و مجموعه عملیاتی که در کسب و کارتان انجام می شوند، انتخاب شوند. این بخش الکتریکی باسکولت، با قابلیت‌هایی شامل اتصال به دیگر تجهیزات الکتریکی مانند کامپیوتر و پرینتر، نقش موثری در تعیین قیمت باسکولت دارد.

با در نظر گرفتن موارد گفته شده، می توانید خرید باسکولت خود را با اطمینان خاطر بیشتری انجام دهید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع