جستجو

الزامات ساخت اتاقک باسکول جاده ای

اتاقک باسکول جاده ای

محل قرارگیری اتاقک باسکول جاده ای، یکی از موارد مهمی است که باید در مرحلع راه اندازی انواع مدل های این نوع باسکول در نظر گرفته شود. اتاقک باسکول جاده ای، یک فضای اختصاصی برای قرارگیری اپراتور باسکول جاده ای و همچنین، تعبیه نمایشگر و سایر بخش های سیستم الکتریکی این محصول است. برای راه اندازی و ساخت اتاقک باسکول، چند مورد بایستی از سوی کارفرمایان مورد توجه قرار گیرند که در این مقاله کوتاه، به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

الزامات ساخت و راه اندازی اتاقک باسکول جاده ای 

در باسکول های جاده ای، اتاقک معمولا در نزدیکی این محصول ساخته می‌شود و علاوه بر محل اسقرار اپراتور، می تواند شامل نمایشگرها، چاپگرها و سایر وسایل کنترلی باسکول نیز باشد. داده های بدست آمده از باسکول را می‌توان به صورت آنلاین یا به شکل اتصال کابلی ابتدا در اتاقک باسکول ساماندهی کرده و در صورت نیاز، آنها را به مکان های دیگر منتقل کرد.

اتاقک باسکول جاده ای

با قرار گرفتن اتاقک باسکول جاده ای در مجاورت این محصول، اپراتور باسکول می تواند اعمال زیر را بهتر انجام دهد:

  • نظارت بر ترافیک باسکول
  • ارتباط برقرار کردن با رانندگان وسایل نقلیه
  • تحویل اسناد توزین به رانندگان
  • اطمینان حاصل کردن از قرارگیری صحیح کامیون بر روی باسکول
  • شناسایی کامیون و بازرسی محموله

در حالت ایده آل، اتاقک باسکول جاده ای می بایست در مکانی ساخته شود که اپراتور بتواند از داخل آن به صورت کامل به باسکول دید داشته باشد تا مطمئن شود که وسیله نقلیه، به درستی و به صورت کامل بر روی باسکول قرار گرفته است. 

اگر عقب ترین محور وسیله نقلیه کاملا بر روی باسکول قرار نگیرد، ممکن است راننده متوجه این مورد نشده و اندازه گیری وزن به درستی انجام نشود. در این حالت، برای اطمینان از قرارگیری مناسب کامیون بر روی صفحه باسکول، برخی از صاحبان کسب و کارها، از حسگرهای نوری در امتداد لبه های باسکول استفاده می‌کنند. انتخاب نظارت تصویری و صوتی برای آن دسته از کارفرمایانی که نمی‌توانند اتاقک باسکول جاده ای را در نزدیک این محصول راه اندازی کنند، گزینه مناسبی برای کنترل فرایند توزین خواهد بود.

سایت‌های توزین جاده ای بدون اتاقک باسکول و اپراتور

راه اندازی اتاقک، همیشه یک ضرورت برای باسکول جاده ای محسوب نمی‌شود. شرکت‌ها و سایت‌های باربری زیادی وجود دارند که پایانه‌های توزین بدون نظارت را در کسب و کار خود راه اندازی کرده‌اند؛ در این مکان ها، شخص راننده با توجه به تابلوهای راهنمای قرار گرفته در سایت، می تواند عملیات توزین را انجام دهد. 

اتاقک باسکول جاده ای

این سایت ها معمولا به شکل یک پایانه اطلاعاتی کارفعالیت می‌کنند و با استفاده از وای فای به یک مرکز داده یا دیتا سنتر متصل شده‌اند. در این سایت ها، راننده بدون کمک اپراتور مستقر در اتاقک باسکول جاده ای، عملیات توزین را تکمیل کرده و داده های مربوط به وزن محموله خود را نیز ثبت می کند. این مدل از پایانه های توزین، معولا ر تمامی روزهای هفته و به شکل ۲۴ ساعته مشغول به کار هستند و رانندگان برای استفاده از امکانات باسکول هیچ محدودیتی نخواهند داشت و می‌توانند در هر ساعت از طول روز، از امکانات توزین این سایت ها استفاده کنند و اطلاعات خود را به صورت آنلاین به پایانه‌های مورد نیازشان ارسال کنند. 

برخی از تنظیمات خاصی که در تجهیزات این سایت ها تعبیه شده است، از انجام توزین تکراری یا اشتباه جلوگیری می کند و در صورتی که فرایند توزین به درستی و به صورت کامل انجام شود، اطلاعات آن را در سیستم ثبت می‌کنند. این ویژگی باعث می شود تا اطلاعات اشتباه توسط رانندگان ثبت نشده و خطای اندازه‌گیری نیز، به طور چشمگیری کاهش یابد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع