جستجو

لودسل دیجیتال چیست و چگونه کار می‌کند؟

لودسل دیجیتال چیست

لودسل دیجیتال یک حسگر الكترونیكی برای اندازه‌گیری وزن و نیرو است. با اعمال نيرو بر روی لودسل سیگنالی الکتريکي در حد ميلي ولت تولید مي‌شود. لودسل ها تغییرات وزن را با توجه به تغییر ولتاژ بر اساس نیروی وارده شده محاسبه می‌کنند و آن را به نمایشگر باسکول یا اندیکاتور منتـقل می‌کنند. لودسل ها در تمامی صنایع نقش گسترده ای دارند و طراحی آنها با اهداف مختلفی صورت می‌گیرد. طراحی مهندسی فیزیکی لودسل، کلاس لودسل و ظرفیت آن همگی عواملی برای تنوع طراحی آنها است. انواع لودسل ها شامل لودسل های تک پایه، لودسل های خمشی، لودسل فشاری (یا سیلندری) و لودسل کششی می‌باشد. در این مقاله به معرفی لودسل دیجیتال و مکانیسم عملکردی آن پرداخته‌ایم.

خرید لودسل دیجیتال

لودسل دیجیتال  

قبل از هر چیز بایستی اصول کار کرنش سنج‌ها را درک کنیم. کرنش سنج ها قطعات فلزی هستند که مقاومت الکتریکی آنها با اعمال نیرو تغییر می‌کند. به عبارت دیگر در کرنش سنج‌ها نیرو، فشار، کشش، تراکم، گشتاور، وزن و غیره به تغییر در مقاومت الکتریکی تبدیل می‌شود که سپس می‌توان آن را اندازه‌گیری کرد. این تبدیل مبنای اندازه گیری پارامترهای مختلفی از جمله وزن در انواع باسکول جاده ای و صنعتی یا سایر ابزارهای توزین است.

از نظر ساختاری، یک لودسل از یک بدنه فلزی ساخته شده است که کرنش سنج ها به آن متصل می‌شوند و درون آن کار گذاشته می‌شوند. بدنه لودسل ها معمولا از آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ ساخته شده اند که به طور کلی از دو ویژگی مهم برخوردارند: استحکام کافی برای تحمل بارهای زیاد را دارند و خاصیت ارتجاعی آنها کمک می‌گند تغییر شکل دهند.

کاربرد لودسل دیجیتال

عملکرد لودسل دیجیتال

هنگامی که یک نیرو (کشش یا فشار) به لودسل دیجیتال اعمال می‌شود، تحت فشار ایجاد شده کمی تغییر شکل می‌دهد که بعد از برداشت نیرو، به شکل اولیه باز می‌گردد. با تغییر شکل خمشی، شکل کرنش سنج هم تغییر می‌کند و در نتیجه مقاومت الکتریکی ایجاد می‌شود، در این حالت یک تغییر ولتاژ دیفرانسیل از طریق مدار پل وتستون ایجاد می‌شود. بنابراین، تغییر ولتاژ متناسب با نیروی فیزیکی اعمال شده به خمش رخ می‌دهد و از طریق خروجی ولتاژ مدار لودسل محاسبه می‌شود.

سیگنال تولید شده اصولا سیگنال کم قدرتی است و ممکن است با سایر اجزای سیستم مانند PLC، ماژول های جمع آوری داده ها (DAQ)، کامپیوترها یا ریزپردازنده ها کار نکند. بنابراین، تقویت کننده سیگنال، ولتاژ تحریک تنظیم شده را به مدار پل هدایت می‌کند و سیگنال خروجی mV/V را به شکل دیگری از سیگنال که برای کاربر مفیدتر است، به عنوان مثال به میزان ۴ تا ۲۰ میلی آمپر، VDC یا یک خروجی دیجیتال تبدیل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع