جستجو

مزایای استفاده از سیستم های توزین دیجیتال

سیستم های توزین دیجیتال

در دنیای اندازه گیری، سیستم‌ های توزین دیجیتال نحوه دریافت و اندازه گیری وزن را متحول کرده‌اند. این سیستم ها در مقایسه با همتای آنالوگ خود مزایای نسبتا زیادی را ارائه می‌دهند که آنها را به ابزاری ضروری در بخش‌های مختلف تبدیل می‌کند. در این مقاله در مورد مزایای این سیستم‌ها توضیحاتی ارائه شده است.

مروری بر تفاوت لودسل دیجیتال و آنالوگ

لودسل های دیجیتالی به عنوان بخش مهمی از سیستم‌های توزین دیجیتال از چند جهت با سیستم‌های آنالوگ متفاوت هستند.  

قدرت سیگنال ایجاد شده اولین تفاوت اصلی این دو سیستم است. در یک لودسل دیجیتال، سیگنال های دیجیتال معمولاً در بازه بین ۲ تا ۶ ولت سیگنال الکتریکی تولید می‌شوند که این عدد در مقایسه با سیگنال های آنالوگ که در محدوده ۰٫۰۳ قرار دارد کمتر مستعد نوسان و تداخل با سیگنال‌های محیطی است.

عملکرد لودسل آنالوگ

محتوای سیگنال سیستم‌های آنالوگ به ولتاژ الکتریکی تولید شده از تمامی لودسل ها متکی است. در مقابل، سیستم های توزین دیجیتال داده ها را از هر لودسل به صورت جداگانه انتقال می‌دهد. از آنجایی که داده‌های دیجیتال باینری است و مستعد تداخل فرکانس‌های رادیویی، الکترومغناطیسی، دما و سایر خطرات نیستند، ولتاژ لودسل دیجیتال پایدارتر و کمتر مستعد خطای وزنی هستند.

نرخ نمونه‌گیری داده در لودسل دیجیتال بالاتر است. لودسل های آنالوگ اطلاعات وزن را به صورت پیوسته در زمان انتقال می‌دهند اما لودسل های دیجیتال اطلاعات وزن را بر حسب بیت و تعداد دفعات بالا در ثانیه ارسال می‌کنند. به عنوان مثال، بسیاری از لودسل های دیجیتال دارای نرخ به روز رسانی ۱۵ سیگنال بر ثانیه هستند، یعنی در هر ثانیه ۱۵ بار اطلاعات لحظه‌ای را در قالب فرکانس ارسال می‌کند.

با این تفاوت‌ها خروجی سیستم های توزین دیجیتال و آنالوگ با یکدیگر متفاوت هستند که همین امر سیستم دیجیتال را در مقایسه با سیستم آنالوگ با برتری قابل توجهی مواجه می‌کند.  

دقت بالاتر سیستم های توزین دیجیتال

باسکول و ترازو های دیجیتال با ویژگی دقت بالا شناخته می‌شوند و به همین دلیل مشهور هستند. آنها برای اندازه گیری دقیق وزن از لودسل ها و نمایشگرهای دیجیتال استفاده می‌کنند. این دقت برای ترازو در صنایعی مانند داروسازی و فرآوری مواد غذایی بسیار مهم است، جایی که حتی کوچکترین انحراف می‌تواند پیامدهای مهمی داشته باشد. و این ضرورت در باسکول‌ های جاده ای زمانی که این ابزار در معادن استخراج سنگ های قیمتی و کارخانجاتی که تولید هر محصول آنها قیمت بالایی دارد احساس می‌شود.

افزایش بهره وری با سیستم های توزین دیجیتال

بدون شک باسکول دیجیتال کارایی را افزایش می‌دهد. این سیستم ها خوانش وزن را تقریباً فوراً نمایش می‌دهند و در زمان صرفه‌جویی می‌کنند. علاوه بر این، آنها خطر خطای انسانی را از بین می‌برند و هر بار نتایج قابل اعتمادی را تضمین می‌کنند.

سیستم های توزین دیجیتال

تطبیق پذیری بالای سیستم های توزین دیجیتال

سیستم های دیجیتال فوق العاده همه کاره هستند. آنها در اندازه ها و ظرفیت های مختلف عرضه می‌شوند و نیازهای مختلف را برطرف می‌کنند. از ترازوهای جیبی برای جواهرات گرفته تا باسکول جاده ای صنعتی برای توزین وسایل سنگین، یک سیستم توزین دیجیتال برای هر منظوری وجود دارد.

ارائه امکانات بیشتر در توزین دیجیتال

سیستم های توزین دیجیتال مدرن دارای ویژگی های اضافی هستند که کاربرد آنها را افزایش می‌دهد. برخی از آنها دارای عملکردهای حافظه‌ای هستند که توزین های قبلی را ذخیره می‌کنند، در حالی که برخی دیگر با گزینه های اتصال همراه هستند که امکان تجزیه و تحلیل بیشتر به رایانه ها را می‌دهد.

پایداری بیشتر سیستم توزین دیجیتال

سیستم های دیجیتال پایدارتر هستند. آنها در مقایسه با نمونه آنالوگ انرژی کمتری مصرف می‌کنند و به حفظ انرژی کمک می‌کنند. علاوه بر این، دوام و طول عمر طولانی آنها نیاز به تعویض مکرر را کاهش می‌دهد و منجر به تولید ضایعات کمتر می‌شود.

سخن آخر

سیستم های توزین دیجیتال با دقت، کارایی، تطبیق پذیری و پایداری، به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده‌اند. آنها همچنان به تکامل خود ادامه می‌دهند و مزایای بیشتری را در آینده نوید می‌دهند. این سیستم‌ها از ایفای نقش در یک برنامه تغذیه‌ای تا توزین های بسیار سنگین در صنایع بزرگ همراه ما هستند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع