جستجو

معرفی باسکول جاده ای فلزی

باسکول جاده ای فلزی

در حوزه توزین در کارخانه‌‌ها، کارگاه‌های تولیدی، سایت‌های پتروشیمی و پالایشگاه ها، باسکول جاده ای فلزی یکی از بهترین گزینه های توزین است. بایستی خاطر نشان کرد که منظور ما از باسکول فلزی در واقع استفاده از صفحه باسکول تمام فلز است، چرا که در صفحات بتنی هم فلز به کار برده می‌شود اما به عنوان المان تقویت کننده خواص مکانیکی بتن در نظر گرفته می‌شود.

علت این امر، نصب آسان و کاربری بسیار راحت آن برای اپراتورها است. این باسکول هم ‌اکنون در بیش از هزاران کارخانه در سطح کشور در حال استفاده است و به‌گونه‌ای، برای این کسب‌و‌کار ها ماهیت سرمایه گذاری دارد. فلزات و آلیاژهای مورد استفاده در باسکول جاده ای از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند و همین کیفیت موجب شده است تا باسکول فلزی در تمامی شرایط آب ‌و ‌هوایی کارایی بالایی داشته باشد و طول عمر بالایی داشته باشد. 

باسکول جاده ای فلزی

اجزا و خصوصیات باسکول جاده ای فلزی

بخش مکانیکی باسکول های فلزی از تیرآهن های تقویتی، صفحه فلزی رویی، فوندانسیون و شناژهای ورودی بتنی تشکیل می‌شود. تیرآهن ها و صفحه فلزی با استفاده از اتصالات جوشکاری و پیچ و مهره بهم متصل می‌شوند تا یک صفحه باسکول مقاوم تولید شود. فلزاتی که در طراحی باسکول فلزی استفاده شده‌‌اند، عامل استحکام و مقاومت بالای این باسکول‌ها در مقایسه با باسکول بتنی هستند.

بخش الکترونیک باسکول از لودسل، نمایشگر و جانکشن باکس تشکیل شده است که تمامی این بخش‌ها از حساسیت بسیار بالایی برخوردارند. دقت توزین باسکول به دلیل عملکرد کیفی این تجهیزات است.  

نحوه قیمت گذاری باسکول فلزی

به دلیل مصرف بالای فلزات در انواع باسکول های فلزی، هزینه تمام شده تولید این باسکول در مقایسه با باسکول بتنی بالاتر است. استفاده از فلز در این باسکول ها باعث افزایش ظرفیت توزین می شود و از طرفی قیمت آن را نیز افزایش می دهد.

باسکول جاده ای فلزی

 مزایای باسکول فلزی

باسکول جاده ای فلزی در مقایسه با نمونه بتنی آن دارای مزایایی است که در این بخش به ان پرداخته ایم. این باسکول ها به دلیل استفاده از فلزات، استحکام و مقاومت بالای دارند، این امر مقاومت آنها را در برابر بارهای استاتیک و داینامیک به شدت افزایش می‌دهد. بعلاوه سهولت در جابجایی به دلیل وزن پایین‌تر به شدت این باسکول را در بین صنایع محبوب کرده است؛ چرا که هزینه حمل بسیار پایین است. در مقایسه با باسکول بتنی تعمیر و نظافت آسان‌تر است، هرچند عملیات مقاومت به خوردگی آنها پیچیده‌تر است.

خرید باسکول فلزی

به دلیل مصرف بالای فلزات در انواع باسکول ها، هزینه تمام شده تولید این باسکول در مقایسه با باسکول بتنی بالاتر است، بنابراین استفاده از فلز در این باسکول ها باعث افزایش قیمت می‌شود. البته به خاطر داشته باشید که تعیین قیمت باسکول تنها به میزان فلز به کار رفته در صفحه باسکول مرتبط نیست، برند و کلاس دقت لودسل هم بسیار در خرید باسکول فلزی تاثیر گذار است. و در نهایت، مدل نمایشگر انتخابی بر قیمت نهایی تاثیر می‌گذارد.

ظرفیت وزنی باسکول جاده ای فلزی

بر کسی پوشیده نیست که ظرفیت باسکول، تعیین کننده قیمت آن است. تنوع اندازه گیری وزنی و سایز باسکول جاده ای فلزی در بازار ایران بسیار متفاوت است و هر تولید کننده، بر اساس توانایی حداکثر تناژ توزین، سایز باسکول فلزی متفاوتی را به بازار عرضه می‌کند. دامنه توزین این باسکول‌ها بین ۸ تا ۲۰۰ تن است که هرچه این ظرفیت افزایش می‌یابد، سایز باسکول نیز بزرگتر می‌شود. 

برای درک بهتر این موضوع بایستی گفت حداقل ظرفیت توزین باسکول جاده ای فلزی را می‌توان به نیسان کش ها نسبت داد. اما حداکثر توزین آن به درخواست مشتریان می‌تواند تا ۲۰۰ تن هم تغییر کند.

جمع بندی

باسکول فلزی دارای کاربردهای وسیعی در تمامی صنایع است و امروزه تعداد بسیار بالایی از کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی از این باسکول استفاده می‌کنند. باسکول فلزی جاده ای به دلیل اینکه تماما با فلز تولید می‌شود وزن بسیار سنگینی دارد اما در مقابل مزایای مثبت زیادی از جمله امکان جابجایی و نظافت آسان تر را دارد. قیمت این باسکول‌‌‌ها در مقایسه با باسکول بتنی بیشتر است اما به عنوان سرمایه یک کسب‌و‌کار، دارایی بسیار ارزشمندی است. شما می توانید برای دریافت مشاوره انتخاب باسکول جاده ای فلزی و همچنین اطلاع از شرایط و نحوه خرید آن، با کارشناسان دیجی باسکول تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع