جستجو

نصب و راه اندازی باسکول جاده ای در قم

باسکول جاده ای

نصب باسکول جاده ای در قم به دلیل مجاورت این استان با تهران و ترجیح خریداران برای خرید باسکول جاده ای از تهران تعداد بسیار زیادی است. استان قم در مرکز ایران واقع شده که در جنوب استان تهران، شمال استان اصفهان، شرق استان مرکزی و غرب استان سمنان قرار دارد.

این استان از نظر وسعت پس از استان البرز کوچک‌ترین استان ایران است و در مجموع دارای سه شهرستان است.

صنعت در استان قم

قبل از اینکه شما با استان قم آشنا شوید فکر می‌کنید حجم صنایع این استان به دلیل وسعتش پایین باشد، اما واقعیت کاملا متفاوت است. صنایع این استان در مقایسه با وسعت و جمعیتش بسیار بالا است.

استخراج از معادن در استان قم

هم اکنون حدود ۷۰ معدن از مجموع معادن کشف شده در حال فعالیت هستند که تقریبا تمامی آنها باسکول جاده ای دارند و از این کالا برای اندازه گیری میزان استخراج استفاده می‌کنند.

باسکول جاده ای

بخش قابل توجهی از سنگ مورد نیاز استان قم را مرکز بهره‌برداری ذخایر معدنی سراجه با توان فرآوری ۲ میلیون تن سنگ در سال تامین می‌کند. بخشی از تولید این مرکز هم برای مصارف ساختمانی به تهران انتقال داده می‌شود.

صنعت کشاورزی و دامداری در استان قم

بالغ بر ۱۰۲ هزار هکتار زمین کشاورزی در حال کشت در استان قم واقع شده است که ۱۳ هزار هکتار آن به باغ‌داری اختصاص داده شده است. بر اساس آخرین گزارشات، ۳۶۰ هزار تن محصول زراعی و ۸۰ هزار تن محصول باغی در استان قم برداشت شده است.

شهرک های دام‌شهر و لبن در استان قم برای همه دامداران در سراسر کشور ایران شناخته شده است. این دو مرکز بالغ بر ۹۰۰ واحد دامداری صنعتی را در خود گنجانده است. علاوه بر مراکز صنعتی دامی، نزدیک به ۵۰۰ واحد مرغداری هم در استان قم فعال هستند.

در این مجموعه‌ها هر دو باسکول ۶۰ تنی و باسکول ۵۰ تنی از تقاضای بالایی برخوردار است.

بازرگانی و تجارت

آخرین آمار گزارش شده حکایت از فعالیت بالای ۵۰ صنف در قم دارد. این اصناف حدود ۳۰ هزار کسبه را تحت پوشش خود قرار داده‌اند که شبکه بسیار قوی برای تجارت استان محسوب می‌شوند. حجم کالای وارد شده در استان قم حدود ۸۰ هزار تن با ارزشی بالغ بر ۴۵۰ میلیون دلار بوده است. و در نقطه مقابل، نزدیک به ۷۰ هزار تن کالا از این استان صادر شده است و درآمدی ۱۸۰ میلیون دلاری برای استان خلق کرده است.

تمامی این مبادلات بایستی در گمرکات استان ثبت شود که تنها راه ثبت آن استفاده از باسکول جاده ای است.

در ادامه یک پروژه نصب باسکول جاده ای در قم توضیح داده شده است.

نصب باسکول جاده ای ۵۰ تنی در قم

باسکول جاده ای نصب شده از نوع ۵۰ تن همسطح بوده است؛ به این معنی که نصب نیازمند گودال برداری و آماده سازی میزانی ملات سیمانی قبل از نصب بوده است.

ابتدا بایستی گودبرداری انجام شود، بعد از این مرحله بایستی فونداسیون و صفحه باسکول که به عنوان اجزای مکانیکی باسکول شناخته می‌شود نصب شود. این کار در یک بازه یک روزه با حضور نصاب های متخصص انجام شد.

باسکول جاده ای

بعد از آن بخش مهم نصب الکترونیک انجام شد که ۴ لودسل و کفشک ها نصب شدند و کابل اتصال آنها از لودسل ها به نمایشگر وصل شدند. نحوه کابل کشی یکی دیگر از موضوعاتی است که بایستی با دقت و ظرافت بالایی انجام شود. نصب الکترونیک باسکول جاده ای نیازمند تمرکز و دقت بسیار بالایی است.

و در آخر هم تست اینکه آیا تمامی اجزا به درستی در کنار هم کار می‌کنند بایستی انجام شود. این کا با توزین چند مرحله و سنجش کارکرد بهینه تمامی اجزا انجام می‌شود.

جمع بندی

استان قدم از صنایع متنوع بالایی برخوردار است که همگی آنها برای بهبود کسب و کار خود نیازمند استفاده از باسکول جاده ای هستند. این پروژه توسط افراد متخصص انجام شده در دیجی باسکول اجرا شده است.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع