جستجو

نصب باسکول ۶۰ تنی در بوشهر

باسکول ۶۰ تنی

در میان مدل های مختلف باسکول های جاده ای، باسکول ۶۰ تنی یکی از پرطرفدارترین مدل هایی است که در صنایع مختلف در شهرها و مناطق صنعتی و غیر صنعتی ایران مورد استفاده قرار می گیرد. این باسکول که به عنوان باسکول تریلی کش نیز شناخته می شود، معمولا برای توزین وسایل نقلیه سنگین و با تناژ بار بالا مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله، گزارش نصب باسکول ۶۰ تنی در شهر تنگ ارم در استان بوشهر را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

 درباره استان بوشهر

بوشهر یکی از بنادر واقع در جنوب ایران و مرکز استان بوشهر است که به واسطه موقعیت بندری خود، حجم حمل و نقل روزانه بالایی بالایی دارد؛ اما تجارت و اقتصاد این استان، صرفا محدود به بندر بوشهر نمی شود و علاوه بر این شهر، صنایع متنوع دیگری نیز در این استان فعالیت دارند که در ادامه، آنها را معرفی خواهیم کرد.

باسکول ۶۰ تنی

معرفی صنایع استان بوشهر

ماهیگیری و صید آبزیان، اولین و مهمترین صنعت فعال در استان بوشهر است و افراد زیادی در شهرهای مختلف این استان، در این صنعت فعالیت دارد. بخش عمده ای از تولید شیلات در بوشهر، در قالب صادرات از این استان به شهرهای دیگر ایران و حتی خارج از کشور صادر می شود که در این بین، نقش باسکول جاده ای برای توزین محصولات صنعت شیلات، بسیار پررنگ است.

علاوه بر شیلات، خرما و مشتقات آن نیز، از دیگر محصولات تولیدی این استان در صنعت کشاورزی است. بخش زیادی از شهرستان‌هایی مانند دشتی، دیلم و گناوه به دلیل آب و هوای گرم و شرجی که دارند، برای پرورش خرما و سایر محصولات گرمسیری، بسیار مناسب هستند. بر اساس آمار ارائه شده از سوی سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی که در آذر ماه ۱۴۰۰ منتشر کرده است؛ حجم تولید خرما در استان بوشهر از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا آذرماه این سال، برابر با ۱۳۷ هزار تن بوده که این حجم از خرید و فروش و حمل و نقل آن به خارج از استان، نیازمند استفاده از باسکول جاده ای ۵۰ تنی یا باسکول ۶۰ تنی برای توزین این محصولات است.

گمرگ های فعال در استان بوشهر نیز، در کنار شیلات و کشاورزی، نقش اساسی در بالا بردن تراز اقتصادی این استان دارند. انواع مدل های باسکول جاده ای از جمله باسکول ۶۰ تنی، یکی از مهمترین محصولات در این بخش ها هستند که برای توزین کالاها و محموله های صادراتی از بوشهر مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این بخش، باسکول ۶۰ تنی در صنایع نفت و گاز مستقر در استان بوشهر نیز، کاربرد قابل توجهی در توزین محصولات پتروشیمی دارد.  

باسکول ۶۰ تنی

نصب باسکول ۶۰ تنی در تنگ ارم بوشهر

عمده فعالیت‌ اقتصادی ساکنان شهر تنگ ارم در استان بوشهر، حول محور صنایع کشاورزی و دامداری است که البته از این میان، سهم پرورش دام و طیور در مقایسه با سایر بخش های صنعت کشاورزی و دامداری در این شهر بیشتر است. بنا به درخواست یکی از واحدهای پرورش طیور در این شهر (مرغداری)، کار فروش و نصب باسکول ۶۰ تنی آغاز شد.

پس از خریداری باسکول مورد نظر، تیم نصاب شرکت برای نصب و راه اندازی این باسکول به تنگ ارم اعزام شد. این باسکول بنا به وضعیت محل و تصمیم مشترک شرکت و مشتری به صورت همسطح ساخته شد. این نوع باسکول به دلیل شرایط خاص طراحی، نیازمند گودبرداری و ساخت فونداسیون پیش از آغاز مراحل نصب است. در ابتدا، کارشناسان ما در محل نصب حضور یافتند و جانمایی باسکول را انجام دادند و در همین حین، توضیحات اولیه را به خریدار ارائه کردند.

باسکول ۶۰ تنی

در این مرحله، محل نصب باسکول و اتاقک آن مشخص شد و در نهایت، هماهنگی لازم برای شروع گودبرداری انجام شد. پس از اتمام گودبرداری، تیم نصب باسکول، مجدد در محل حضور یافتند و نقشه های مربوط به ساخت فونداسیون را در اختیار کارفرما قرار دادند. پس از ساخت فونداسیون بر اساس استانداردهای تعریف شده، زمان چند روزه ای نیز برای خشک شدن فونداسیون در نظر گرفته شد.

پس از آن، دو صفحه بتنی پیش ساخته با ابعاد ۳*۸ به محل نصب ارسال گردید و تیم نصب شرکت برای راه اندازی باسکول در محل مرغداری حضور یافتند. در این مرحله، ابتدا نصب مکانیکی و پس از آن نیز، مراحل نصب الکتریکی این باسکول انجام شد. در نهایت، باسکول ۶۰ تنی نصب شده مورد تست قرار گرفت و خطاهای آن برطرف شد و آموزش های لازم نیز به اپراتور باسکول ارائه گردید. راه اندازی این پروژه در مدت زمان بسیار کوتاهی به اتمام رسید و از آن زمان تا به امروز، این باسکول به شکل دقیق و بدون نیاز به دریافت خدمات پشتیبانی و پس از فروش، در حال کار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع