جستجو

در هنگام خرید لودسل به چه نکاتی توجه کنیم؟

خرید لودسل

یکی از اجزای حساس در انواع باسکول ها، لودسل ها هستند. لودسل فشار را از طریق اعمال وزن دریافت می‌کند و با تغییر اندازه مکانیکی آن را به سیگنال الکتریکی تبدیل می‌کند.

به دلیل تنوع طراحی و شرکت های تولیدی، همیشه خرید لودسل یک چالش بزرگ برای خریداران است. در این مقاله، مهمترین مواردی را که باید در هنگام خرید این محصول در نظر داشته باشید، معرفی خواهیم کرد.

ظرفیت و کلاس دقت لودسل

لودسل ها ظرفیت توزین متفاوتی دارند، برای باسکول جاده ای مختلف به طور مثال، باسکول جاده ای ۵۰ تن بهتر است از خرید لودسل را از چند مدل مختلف با ظرفیت بین ۱۰ تا ۱۵ تن انجام دهید. مجموع این لودسل ها حداکثر ظرفیت توزینی که از باسکول انتظار دارید را تامین می‌کند.

مدل و شرکت سازنده لودسل

لودسل ها به صورت خمشی، برشی، کششی و فشاری تولید می‌شوند. هر یک از این لودسل ها در برخی صنایع و برای برخی ابزار توزین کاربرد دارند. به طور مثال، لودسل کششی که حالت S انگلیسی دارد بیشتر برای باسکول های آویز کاربرد دارد و لودسل فشاری برای باسکول جاده ای. از این رو، ضروری است که در هنگام خرید لودسل حتما به شرایط کاری این محصول دقت داشته باشید و بر اساس آن مدل لودسل را انتخاب کرد، چرا که نحوه اعمال بار بر لودسل در صنایع مختلف متفاوت است. بایستی متناسب با کسب و کار خود لودسل ابزار توزین را انتخاب کنید. البته انتخاب این بخش به عهده کارشناسان و تولید کنندگان است اما برای آگاهی بیشتر بهتر است آنها را بشناسید.  

خرید لودسل

شرکت های معتبری در اروپا و آسیا لودسل تولید می‌کنند که همگی از سابقه بالایی در صنعت توزین برخوردارند و محصولات با کیفیتی به بازار عرضه می‌کنند. شرکت‌هایی از قبیل سارتوریوس، لودتك، زمیک و فیلینتک از جمله برندهای تولید کننده معتبر و شناخته شده هستند. 

قیمت لودسل

اگر بخواهیم در مورد قیمت لودسل چیزی بگوییم خلاصه ترین توصیف این است که ابتدا بایستی دقت کاری لودسل را در نظر بگیریم. اگر دقت لودسل بسیار بالا باشد، قیمت آن هم افزایش خواهد داشت.

در هنگام خرید لودسل باید توجه داشته باشید دقتی که از کارکرد لودسل انتظار دارید را مطرح کنید تا بر اساس آن فروشندگان به شما پیشنهاد بدهند. ممکن است یک خریدار بگوید می‌خواهد دقت توزین در هر ۵۰ تن ۱۰ کیلوگرم و خریدار دیگری برای همین ظرفیت توزین درخواست دقت ۵۰ کیلوگرمی کند. در این صورت انتخاب لودسل برای درخواست دقت ۱۰ کیلوگرم در مقایسه با ۵۰ کیلوگرم حساس تر است.

محیط کاری و آب و هوای باسکول؛ یکی از موارد تاثیرگذار در خرید لودسل 

باسکول جاده ای برای صنایع بسیار زیادی طراحی شده است (معدن، کارخانه تولید سیمان، کارخانه تولید مواد غذایی، فولاد سازی و …). هر محیطی نیازمند استفاده از لودسل متفاوتی است که قابلیت های حفاظتی آنها بر اساس محیط تغییر می‌کند. مثلا ممکن است بدنه یک لودسل در مقابل گرد و خاک معدن مقاوم نباشد، پس بهتر است از آن در محیط کارخانه مواد غذایی که گرد و خاک ندارد استفاده شود.

آب و هوای منطقه ای که باسکول نصب می‌شود را برای انتخاب و خرید لودسل در نظر بگیرید. ممکن است برای یک جغرافیای مرطوب، از لودسل های مقاوم به رطوبت استفاده شود و در محیط های سردسیری از لودسل هایی که آلیاژ بدنه آنها مقاوم به سرما است، استفاده شود.

خرید لودسل

خرید لودسل از فروشنده های معتبر 

لودسل به دلیل حساسیت بالای کاری حتما بایستی از فروشندگان و شرکت های معتبر خریداری شود. در هر صنعتی برخی افراد سودجو تلاش می‌کنند اجناس بی کیفیت خود را با ترفندهای مختلفی به فروش برسانند.

تنها راهی که می‌توان لودسل با کیفیت خریداری کرد، خرید از فروشندگان و شرکت های معتبری است که سالها در این صنعت فعالیت می‌کنند.  

کلام آخر

به دلیل حساسیت لودسل از هر تامین کننده ای خرید نکنید. ما در دیجی باسکول سالها است که توانستیم نیازهای صنعت توزین را تامین کنیم و کیفیت عملیات توزین را تامین کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع