جستجو

اطراف باسکول جاده ای باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

سیستم های توزین دیجیتال

اگر شما بهترین مدل باسکول جاده ای متناسب با کسب و کار خود را خریداری کنید اما محل نصب آن را مطابق با استانداردهای لازم آماده نکنید، احتمال اینکه باسکول شما عملکرد قابل قبولی را ارائه ندهد، تا حد زیادی افزایش می یابد. در این مقاله، نگاهی کوتاه به مواردی که برای آماده سازی عملکرد باسکول انجام می شود، خواهیم انداخت.

آماده سازی اطراف باسکول جاده ای، قبل و پس از نصب

قبل و بعد از نصب باسکول ۶۰ تنی، ۵۰ تنی یا هر مدل دیگری از این محصول و به منظور افزایش عملکرد آن، می بایست تمهیداتی را در نظر بگیرید. یکی از مهمترین اقدامات پیش از نصب هر مدل باسکول، انجام تست مقاومت خاک است؛ همچنین، راه اندازی سیستم رهکشی قوی نیز، باید پس از نصب باسکول انجام شود؛ انجام این دو مورد به حدی اهمیت دارد که ممکن است گاهی شما چند سایت را به صورت آزمایشی خاک برداری کنید تا در نهایت به بهترین محل برای نصب باسکول جاده ای برسید. صرف نظر از هزینه و زمانی که در این مرحله در نظر گرفته می شود؛ انجام این اقدامات به شما کمک می‌کند تا بابت بسیاری از مشکلات احتمالی پیش آسودگی خاطر داشته باشید و با اطمینان کامل محل نصب باسکول را مشخص کنید. 

باسکول جاده ای

به منظور راه اندازی یک سایت باربری، خاک محل نصب باید به اندازه کافی قوی باشد تا در برابر فشار ناشی از پایه های باسکول و بارهایی که باسکول توزین می‌کند مقاومت کند. استحکام خاک ممکن است بر طراحی فونداسیون مورد استفاده تاثیر بگذارد. طراحی پایه های باسکول جاده ای معمولا با ظرفیت تحمل بار از ۷۳۰۰ کیلوگرم بر متر مربع تا ۱۲۲۰۰ کیلوگرم بر متر مربع متغیر هستند. اگر ظرفیت باربری خاک خیلی پایین باشد، ممکن است برای جبران آن نیاز به اصلاح طرح پی داشته باشد؛ از این رو لازم است تا حتما پیش از نصب باسکول جاده ای، تمامی موارد ذکر شده را به دقت اجرا کنید و سپس اقدام به نصب باسکول مورد نظر خود نمایید. 

زهشکی محل نصب باسکول جاده ای

یکی از موارد بسیار مهم و حائز اهمیت در مورد نصب باسکول جاده ای این است که به هیچ وجه نباید آب باران یا برف ذوب شده و یا آبی که به طور ناگهانی در اطراف باسکول جاری می شود، به محوطه نصب باسکول راه پیدا کند. معمولا باسکول‌ های یک طرفه اجازه می دهند تا آب وارد شده به محوطه باسکول به طور طبیعی از فونداسیون آن خارج شود. از سوی دیگر، باسکول هایی که گودال عمیقی دارند، برای خروج آب از پمپ زهکش استفاده می‌کنند.   

باسکول جاده ای

اگر در منطقه ای که دمای آن به زیر صفر می‌رسد، باسکول نصب می‌کنید؛ باید تاثیر دمای انجماد بر عملکرد باسکول را پیش از هر کاری در نظر داشته باشید و بر اساس آن، جنس صفحه باسکول جاده ای را انتخاب کنید. آسیب به پایه باسکول می‌تواند ناشی از انبساط و انقباض سطح زیرین و محوطه سازی اطراف باسکول باشد. زهکشی زیرسطحی کافی و اصولی این خطر را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد؛ همچنین بهتر است که برای داشتن عملکرد بهتر در باسکول جاده ای خود و کاهش هزینه تعمیر و نگهداری این محصول، حتما موارد ذکر شده در این مقاله را در نظر داشته باشید.   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع