جستجو

کاربرد باسکول جاده ای در صنایع مختلف

کاربرد باسکول جاده ای در صنایع

بدون اغراق می‌توان گفت تمامی صنایع و کارخانجات به ابزارهای توزین نیاز مبرم دارند. از بین آنها، باسکول جاده ای جزو کالاهای پر تقاضا است. درست است که صنایع مختلف باسکول جاده ای را با اهداف مختلفی به کار می‌گیرند، اما نکته حائز اهمیت این است که تقریبا تمامی صنایع از این باسکول استفاده می‌کنند. در ادامه برخی صنایع مهم که بیشترین تقاضا را برای باسکول جاده ای دارند معرفی شده اند.

باسکول جاده ای در صنعت کشاورزی

به این مورد توجه داشته باشد که بخش زیادی از فعالیت های کشاورزی در مناطق مختلف در قالب مشاغل فصلی قرار می‌گیرند. در هر منطقه برداشت محصولات تنها در بازه کوتاهی در سال انجام می‌شود. در این مشاغل باسکول جاده ای به صورت فصلی به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نگاه اول برخی فرض می‌کنند به دلیل فصلی بودن استفاده از باسکول، خرید آن مقرون به صرفه نیست، اما نقش باسکول جاده ای در مزارع و باغات به قدری زیاد است و تاثیر آن بر سود و ضرر کشاورزان به گونه ای ثابت شده است که در حال حاضر درصد بالایی از کشاورزان از باسکول های جاده ای استفاده می‌کنند.

کاربرد باسکول جاده ای در صنایع

باسکول جاده ای در صنعت ساختمان

شرکت های بزرگ ساختمان سازی اصولا از چندین باسکول فلزی که جابجایی آنها آسان باشد استفاده می‌کنند. بهترین گزینه برای این صنعت باسکول جاده ای فلزی است، دلیل این امر سبکی و جابجایی آسان آن است، چرا که یک پروژه عمرانی برای همیشه در یک مکان مستقر نیست و شرکت‌های بزرگ دائما در مکان های مختلف برای اجرای پروژه های خود جابجا می‌شوند.

کاربرد باسکول جاده ای در صنایع

باسکول جاده ای در معادن

باسکول های جاده ای نوع دامپ تراک یکی از ابزارهای توزین بسیار مهم و ضروری در صنعت معدن است. این باسکول با ظرفیت توزین ۱۵۰ تن تا ۵۰۰ تن در تمامی معادن مورد استفاده قرار می‌گیرند. دقت در توزین وزن مواد استخراج شده و کنترل خروج آنها به برنامه ریزی اقتصادی و محیط زیستی کمک شایانی می‌کند.

گزارش های روزانه، هفتگی و ماهانه میزان برداشت از معدن، به برنامه ریزی و تعیین سقف مجاز برداشت از معدن بسیار کمک می‌کند.

کاربرد باسکول جاده ای در صنایع

باسکول جاده ای در دامپروری

باسکول جاده ای یکی از ابزارهایی است که با راه اندازی یک مرکز دامپروری به آن نیاز پیدا خواهید کرد. باسکول های جاده ای با ثبت  تمامی نهاده‌های دامی خریداری شده مانند دانه ذرت، دانه سویا، جو، گندم، کنجاله سویا، سبوس گندم، گلوتن ذرت، آرد دامی، پوسته جی پلاس، (پوسته ذرت غنی شده) و جوش شیرین آمار و ارقام دقیقی از مصرف آنها در اختیار شما می‌گذارد.

از طرفی این نوع باسکول ها خروجی محصولاتی پروتئینی و لبنی را از مرکز دامپروری ثبت و ضبط می‌کند. کنترل این موارد به مدیریت و برنامه ریزی تولید در یک دامپروری کمک بزرگی می‌کند.

کاربرد باسکول جاده ای در صنایع

باسکول جاده ای در کارخانجات

باسکول های متنوعی بر اساس ظرفیت تولید کارخانجات در آنها به کار گرفته می‌شوند. در این میان، باسکول ۵۰ تنی و باسکول ۶۰ تنی بیشترین کاربرد را دارند. باسکول جاده ای با ثبت ورود و خروج تمامی مواد و محصولات به سیستم انبارداری و حسابداری کارخانجات کمک شایانی می‌کند. انبار گردانی و سیستم حسابداری دائما از اطلاعات دریافتی از باسکول های جاده ای در تهیه گزارشات خود استفاده می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع