جستجو

کیفیت صفحات فلزی باسکول به چه عواملی وابسته است؟

صفحات فلزی باسکول

باسکول جاده ای در دو نوع صفحات فلزی باسکول یا صفحات بتنی تولید و به بازار عرضه می‌شود. هر یک از این صفحات ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که بایستی متناسب با ماهیت کسب و کار و محلی نصب انتخاب ‌شوند.  

باسکول های فلزی دارای برخی ویژگی های فنی است که در صورت رعایت کردن تمامی آنها بر، طول عمر آن به شدت افزایش می‌یابد. در این مقاله به عوامل تاثیرگذار بر کیفیت صفحات فلزی باسکول اشاره شده است.

تاثیر خرید فولاد با کیفیت بر صفحات فلزی باسکول

استفاده از مواد اولیه با کیفیت یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر تولید محصول با کیفیت است. برای خرید مواد اولیه آهنی بایستی از قبل با استفاده از نرم افزارهای شبیه سازی تمامی المان هایی که در محل نصب بر عملکرد باسکول تاثیر می‌گذارند را شبیه سازی کرد و بر اساس فشار وارده بر صفحه باسکول جاده ای مشخصات فولاد مناسب برای تولید را تعیین کرد.

صفحات فلزی باسکول

تیر آهن ها به عنوان مهمترین عضو سازه که مقاومت  سازه را تامین می‌کنند بیشترین تاثیر را بر صفحات فلزی دارند. بعد از آن، ورق های فلزی و نبشی هایی که این تیر آهن ها را کنار یکدیگر نگه می‌دارند و ورود کامیون بر روی صفحه را ممکن می‌سازند از اهمیت بالایی برخوردارند.

تاثیر برشکاری و خمکاری بر کیفیت صفحه فلزی

محصولات آهنی در سایز و ضخامت استاندارد به بازار عرضه می‌شوند. به منظور تولید باسکول جاده ای فلزی در ابتدا بایستی تمامی مواد خام خریداری شده متناسب با سازه باسکول برشکاری و خمکاری شوند.  

برشکاری و خمکاری جزو آن دسته از عملیات اجرایی است که بایستی بر اساس دستورالعمل های از پیش تعیین شده انجام شود تا مقاومت فولاد به دلیل تجمع تنش و ترک ‌های ریز ناشی از خم کاری کاهش نیابد.

ممکن است در یک نگاه اجمالی این مرحله از تولید خیلی موضوع حیاتی به نظر نرسد، اما کوچکترین اشتباه در اقدامات اجرایی ممکن است در حین استفاده از باسکول خسارات جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد. بنابراین بایستی همه اقدامات صورت گرفته مرتبا مورد بازرسی قرار گیرند.

تاثیر کیفیت اتصالات بر صفحات فلزی باسکول 

بعد از اینکه ابعاد تمامی قطعات به کار برده شده در صفحات فلزی متناسب با ابعاد سازه آماده شد، زمان اتصال آنها است. در این مرحله، برخی از بخش های سازه ممکن است به صورت یک ماژول بهم جوشکاری شوند؛ مانند ماژول های تقویتی باسکول های پلیس راهی. سپس تمامی این ماژول ها با پیچ و مهره بهم متصل می‌شوند تا سازه اصلی صفحه فلزی تولید شود.

صفحات فلزی باسکول

پوشش دهی صفحات فلزی باسکول

پوشش های رنگی نقش محافظت از سازه فلزی باسکول را ایفا می‌کنند. سازه های فلزی در برابر رطوبت و محیط های که به شدت در معرض آفتاب هستند دچار خوردگی می‌شوند. به همین دلیل بایستی به منظور جلوگیری از اکسید شدن آنها از پوشش رنگ استفاده کرد.

به منظور بهبود جذب رنگ بایستی سطح سازه فلزی آماده سازی شود؛ این آماده سازی به روش سند بلاست انجام می‌شود.  

برای پوشش سازه های فلزی اصولا از سه لایه رنگ استفاده می‌شود. این لایه ها عبارتند از رنگ آستر یا پرایمر، رنگ میانی و رنگ رویه یا لایه آخر. آستر یا پرایمر معمولاً به عنوان زیرسازی تعریف می‌شود و بنا به شرایط انتخاب می شود. مقاومت قلیایی و اسیدی محیط اصلی ترین فاکتور در انتخاب رنگ پرایمر است. به طور مثال، پرایمرهایی مانند زینک ریچ و زینک فسفات و کرومات مقاومت رطوبتی و ضد خورندگی در محیط های اسیدی و قلیایی دارند.  

انتخاب رنگ صحیح متناسب با محل نصب باسکول از دیگر نکات فنی است که به شدت بر کیفیت صفحات فلزی باسکول تاثیر می‌گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع