جستجو

باسکول بتنی ۱۶ متری چیست؟

باسکول بتنی ۱۶ متری

باسکول‌های جاده‌ای که مانند ترازو عمل می‌کنند، برای توزین در مقیاسی با ابعاد بزرگ و تناژ بالا به کار می‌روند. این باسکول‌ها می‌توانند از ۷ تن تا ۸۰ تن را توزین کنند. با پیشرفت تکنولوژی، انواع مختلفی از باسکول‌های جاده ای از خاور کش تا تریلی کش تولید و برای افزایش بهره وری کارخانجات و صنایع به کار گرفته شوند.

آشنایی با باسکول بتنی ۱۶ متری

باسکول بتنی ۱۶ متری، که معمولاً با نام باسکول تریلی‌کش نیز شناخته می‌شود، برای توزین تریلی‌ها و وسایل نقلیه‌ای با حداکثر طول ۱۶ متر استفاده می‌شود. این باسکول‌ها به‌طور عمده در صنایع مختلف نصب و راه اندازی می‌شوند. ابعاد آنها عموماً ۱۶ در ۳ متر بوده و تا ۶۰ تن بار را تحمل می‌کنند که به همین دلیل به باسکول جاده‌ای ۶۰ تنی نیز مشهورند.

ساختار این باسکول‌ها از ترکیب بتن و فلز است که پلتفرم آن از مخلوط میل‌گرد آجدار و بتن مسلح ساخته شده و باعث افزایش مقاومت آن می‌شود. بسته به سیستم الکترونیک به کار گرفته شده در باسکول، امکان توزین با دقت ۵ کیلوگرم هم وجود دارد. بنابراین هم از نظر مکانیکی هم از نظر الکتریکی، باسکول بتنی ۱۶ متری انتخاب بسیار مناسبی برای طیف وسیعی از صنایع است. 

مزایای باسکول جاده ای بتنی ۶۰ تنی

باسکول بتنی از طراحی مدولار قطعات پیش‌ساخته برای مونتاژ سریع بهره می‌برد و با توجه به وزن مناسب، هزینه حمل و جرثقیل کاهش می‌یابد. علاوه بر این، امکان نصب آسان به صورت برجسته یا همسطح، قابلیت تغییر طول صفحه و استفاده از فونداسیون، دیواره پیش‌ساخته نیز از دیگر مزایاست.

به علاوه، باسکول بتنی با طراحی منحصر به فرد و مواد ساختاری مرغوب، مقاومت بیشتری در برابر ضربه‌ها، رطوبت و تغییرات حرارتی دارد. مهندسی دقیق تعبیه آرماتورها و استفاده از بتن مسلح، عوامل اصلی در افزایش مقاومت باسکول بتنی در شرایط سخت هستند.

کاربرد باسکول های بتنی ۱۶ متری در صنایع

باسکول بتنی ۱۶ متری به عنوان یک وسیله اندازه‌گیری اساسی در صنایع مختلف به کار می‌رود. در صنایع نفت و گاز، کشاورزی، صنایع فولاد و آهن، پتروشیمی، معادن و سایر صنایع، باسکول بتنی بسیار پر طرفدار است. باسکول‌های بتنی دیجی باسکول به دلیل مقاومت بالا در برابر ضربه‌ها، رطوبت و حرارت، قابلیت توزین بار تا ۶۰ تن و استفاده آسان، در اولویت انتخاب برای توزین وسایل نقلیه، کالاها و محصولات در مقیاس‌های صنعتی می‌باشند. از جمله کاربردهای متداول آنها می‌توان به توزین خودروها، تریلرها، کامیون‌ها، کانتینرها و سایر وسایل نقلیه، توزین مواد خام و کنترل وزن در فرآوری و تولید محصولات اشاره کرد. علاوه بر این، باسکول‌های شرکت دیجی باسکول با قابلیت نصب سریع و استفاده از فناوری روز دنیا، نیازهای صنعتی را با کارایی بالا و دقت مناسب تأمین می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع