جستجو

مروری بر ترازو جاده

ترازو جاده

ترازو جاده انواع مختلفی از نظر ظرفیت توزین و نحوه ساخت دارد که در نهایت بسته به محل نصب به صورت برجسته و همسطح نصب می شوند. در این مقاله مروری بر ترازو جاده داشته‌ایم و نکات اساسی این ابزار صنعتی را شرح داده‌ایم.

معرفی انواع ترازو جاده

ترازو جاده با توجه به ظرفیت توزین به عنوان باسکول ۵۰ تنی کامیون کش، باسکول ۶۰ تنی تریلی کش و دامپ تراک با ظرفیت‌های متنوع تقسیم می‌شود. اینها محصول بازر و شناخته شده هستند اما ترازو جاده با توجه به سفارش خریدار ممکن است در حالت‌های دیگری هم طراحی و نصب شوند.

این باسکول ها در اجزا تشکیل دهنده و مکانیزم عملکردی تفاوتی باهم ندارند و تنها در ابعاد و ظرفیت توزین متفاوت هستند.

ترازو جاده کامیون کش

ترازو جاده کامیون کش، برای توزین کامیون های ۱۰ چرخ و وسایل نقلیه سبک‌تر از آن مانند نیسان و وانت طراحی شده است. این باسکول به صورت پلتفرم بتنی و فلزی قابل تولید است که هر یک دارای مزایای خاص خود است.

نمونه بتنی قیمت کمتری دارد و عملکرد بهتری در تنش های دمایی محیط از خود نشان می‌دهد، استحکام بالای آن دلیلی برای طول عمر بالاست و نسبتا هزینه تعمیر و نگهداری پایینی دارد. نمونه فلزی آن به دلیل سهولت جابجایی بیشتر برای کسب‌و‌کارهای فصلی که باسکول را با خود جابجا می‌کنند مناسب است.

ترازو جاده تریلی کش

ترازو جاده تریلی کش برای توزین وسایل نقلیه سنگین وزن تا حداکثر ظرفیت ۶۰ تن به کار می‌رود، ابعاد این باسکول  ۳ در ۱۶ متر است که دلیل این طراحی تناسب طول باسکول با طول تریلی کش است. این باسکول هم به صورت فلزی یا بتنی تولید می‌شود که هر دو نمونه ممکن است به صورت ۶ پایه یا ۸ پایه نصب شود.

ترازو جاده بتنی چیست؟

ترازو جاده بتنی به تمامی باسکول هایی گفته می‌شود که پلتفرم آنها ترکیبی از فلز-بتن است گقته می‌شود. آرموتور استفاده شده در این صفحه باسکول به استحکام این باسکول کمک شایانی می‌کند.

در مورد این باسکول‌ها می‌توان به نگهداری و نظافت آسان آنها و از طرفی مونتاژ سریع به واسطه طراحی ماژولار قطعات بتنی پیش ساخته اشاره کرد. قابلیت جابجایی سریع و آسان، امکان استفاده از فونداسیون یکپارچه عرضی، دیواره یا رمپ پیش ساخته و قابلیت تغییر طول صفحه در نمونه ۵۰ تن از دیگر ویژگی‌های بارز این باسکول است.

ترازو جاده فلزی چیست؟

ترازو جاده فلزی به تمامی باسکول هایی گفته می‌شود که پلتفرم آنها تماما از فلز تولید شده است و در آن از هیچ نوع بتنی استفاده نشده است.

این باسکول در مقایسه با نمونه بتنی وزن کمتری دارد، بنابراین هزینه حمل آن پایین‌تر و فرآیند ارسال به محل نصب راحت‌تری دارد.

این ترازو جاده به دلیل ارزش آهن همیشه به عنوان یک شرمایه در کسب‌وکارها به شمار می‌رود. پس علاوه بر اینکه در حین استفاده ارزش افزوده بالایی دارد، در زمان فروش هم به عنوان یک کالای سرمایه‌ای در نظر گرفته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع