جستجو

مراقبت و نگهداری از باسکول ۶۰ تنی

باسکول ۶۰ تنی

باسکول های جاده ای، یکی از محصولات تقریبا گران و بسیار دقیق و کاربردی صنعتی هستند که نیازمند نگهداری و مراقبت ویژه ای هستند. این محصول از تنوع مدل و ظرفیت توزین برخوردار است که در این میان باسکول ۵۰ تنی و باسکول ۶۰ تنی بیشترین تقاضا را در صنعت کشور دارند.

 بعد از خرید باسکول مثلا باسکول ۶۰ تنی، لازم است تا به منظور بهبود کارایی این محصول، تمامی اجزا آن را به صورت دوره ای بررسی نمایید و از کارکرد دقیق هر یک از آنها اطمینان حاصل کنید. فراموش نکنید که هزینه اولیه راه اندازی باسکول جاده ای بالا است، بعلاوه دقت توزین بر ضرر و زیان یا سود شما تاثیر مستقیم می‌گذارد. به همین دلیل مراقبت از باسکول امری حیاتی و ضروری است.

  نکات ذکر شده در این مقاله، کمک شایانی به افزایش طول عمر باسکول و کارکرد دقیق آن خواهد کرد.

از هرگونه ضربه ناگهانی به باسکول ۶۰ تنی جلوگیری کنید

یکی از مواردی که بر عملکرد باسکول های جاده ای به ویژه باسکول تریلی کش تاثیر منفی می‌گذارد، وارد آمدن ضربات ناگهانی به هر یک از بخش های آن است. شما باید از لودسل ها و جانکشن باکس در مقابل ضربات ناگهانی محافظت کنید و تا حد امکان از جابجا شدن موقعیت لودسل‌ ها در اثر ضربه، محافظت کنید. همچنین کابل‌ کشی را نیز به گونه ای انجام دهید تا کابل ها از تمامی ضربات احتمالی در امان باشند.

باسکول ۶۰ تنی

کابل ها از تمامی ضربات احتمالی در امان باشند.

یکی از عواملی که تنظیمات لودسل و جانکشن باکس را در باسکول ۶۰ تنی بهم می‌ریزد، وارد شدن تریلی با سرعت بالا بر روی صفحه باسکول است. همین مشکل در اثر ترمز ناگهانی تریلی نیز ایجاد می‌شود که بهتر است به این دو مورد توجه ویژه‌ای داشته باشید.

هرگونه جابجایی لودسل حتی به میزان بسیار کم در دقت توزین تاثیر مستقیم می‌گذارد، چرا که لودسل یک سنسور الکتریکی بسیار حساس است که در صورت تحمل بار مکانیکی به هر فرمی از خود ولتاژ الکتریکی تولید می‌کند.

باسکول تریلی کش را به صورت دوره ای تمیز کنید

فراموش نکنید تمیز نگه داشتن تجهیزات مکانیکی و الکتریکی دلیل افزایش طول عمر و کارکرد استاندارد آنها است. شاید برای شما تمیز کردن باسکول های جاده ای امری عادی یا حتی پیش پا افتاده باشد و چندان به تمیز کردن آن توجهی نداشته باشید؛ اما فراموش نکنید که تمیز کردن باسکول ۶۰ تنی یا باسکول تریلی کش تاثیر مستقیمی بر دقت باسکول دارد.

 تمامی فضاهای بین صفحه باسکول و دیواره‌های دور آن بایستی همیشه تمیز نگه داشته شود. علاوه بر این، از تمیز بودن رمپ باسکول نیز غافل نشوید و به طور مرتب آن را تمیز نگه دارید. همچنین از ریختن محموله وسایل نقلیه در اطراف باسکول جدا خودداری کنید و هر روز اطراف آن را بازبینی کنید و اگر شی اضافه ای در اطراف باسکول وجود دارد آن را جمع آوری نمایید.

زباله ها ممکن است در ایجاد و انتقال سیگنال الکتریکی از لودسل ها به نمایشگر باسکول تداخل ایجاد کنند.

باسکول ۶۰ تنی

از علائم هشدار دهنده در اطراف باسکول ۶۰ تنی استفاده کنید

برای محافظت از خرابی باسکول، حتما در ورودی و خروجی آن سرعت‌گیر هایی به فاصله ۱ متر نصب کنید. نصب سرعت‌گیر ها از ورود سریع وسایل نقلیه بر روی صفحه باسکول جاده ای جلوگیری کرده و احتمال ضربه زدن به باسکول را کاهش می‌دهد.

علاوه بر سرعت گیر، از گارد محافظ در اطراف باسکول تریلی کش نیز استفاده کنید. محافظ ها حرکت رانندگان بر باسکول را محدود کرده و ایجاد حرکات ناگهانی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. در این صورت لودسل‌ ها همیشه در موقعیت دقیق خود ثابت قرار می‌گیرند و عملکرد دقیقی خواهند داشت.

باسکول ۶۰ تنی را کالیبره و استاندارد کنید

هنگامی که کامیون های سنگین بارها بر روی باسکول قرار می‌گیرند، احتمالاً باسکول تحت فشار و فرسودگی قرار می‌گیرد. این بدان معنی است که حتی تحمل اندکی فشار مضاعف و استفاده نامتعارف از باسکول ممکن است آن را از حالت استاندارد خارج کند. اصولا باسکول به صورت دوره‌ای کالیبره و استاندارد می‌شود. این عملیات در مشاغل بسیار حساس هر ۶ ماه و در دیگر مشاغل به صورت سالانه انجام می‌شود.

کلام پایانی

فراموش نکنید که باسکول جاده ای ابزاری نسبتا گران قیمت با دقت کاری بالا است. داشتن یک برنامه نگهداری مرتب با دوره‌های زمانی مناسب می‌تواند عملکرد دقیق آن را تضمین کند و هزینه‌های جانبی کسب‌و‌کار شما را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع