جستجو

آشنایی با باسکول صنعتی و لودسل آن

باسکول صنعتی

باسکول های صنعتی از جمله تجهیزات پرکاربرد در صنایع مختلف هستند. دقت کارکرد آنها که مستقیما به لودسل به کار برده شده در آنها بستگی دارد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در این مقاله به لودسل برخی از باسکول های صنعتی اشاره شده است.

لودسل باسکول صنعتی در ابزار توزین نقاله

افرادی که در صنعت هستند توزین نقاله را تحت عنوان نوار نقاله و ترازوی دینامیکی هم می‌شناسند. رنج کاربردی نوار نقاله در صنایع مختلف بسیار گسترده است، چرا که با سرعت بالایی، اجسام در حال حرکت را توزین می‌کند که این امر تاثیر بالایی بر سرعت تولید می‌گذارد.

لودسل استفاده شده در این تجهیز از نوع لودسل تک پایه است که وزن مواد را می‌تواند به سیگنال الکتریکی تبدیل کند. سپس این سیگنال ها در بردهای الکتریکی به اعداد و ارقام تبدیل می‌شوند.

اصولا این تجهیز برای بسته بندی دقیق کاربرد دارد. هنگامی که اجسام بر روی نوار نقاله در حال حرکت هستند وزن آنها توسط لودسل باسکول صنعتی تک پایه اندازه گیری می‌شود و در صورت مغایرت از خط تولید خارج می‌شود.

لودسل باسکول صنعتی برای دستگاه پرکن

پر کن تجهیزی است که به منظور پرکردن حجم مشخصی از محصولات (جامد مثل پودر و گرانول، مایع مثل نوشابه و مایع ظرفشویی و …) استفاده می‌شود.

به جرات می‌توان گفت پرکن یک ابزار ضروری در محصولات غذایی است و بدون دستگاه پرکن محصولات به این شکلی که تولید می‌شوند وجود نخواهد داشت. صنایع متنوعی از قبیل صنعت دارویی، غذایی و آرایشی بهداشتی، شیمیایی برای بسته بندی و ارائه محصولات خود به مشتریان از پرکن استفاده می‌کنند.

باسکول صنعتی

لودسل باسکول صنعتی خمشی در صنعت دامداری

دامداری ها از دیگر صنایعی هستند که از لودسل های خمشی به منظور توزین دام خود استفاده می‌کنند.

دامداری صنعتی با به صورت متمرکز تعداد زیادی دام را در یک محل به منظور تهیه محصول نهایی گوشت یا لبنیات پرورش می‌دهد. در این روش با بکارگیری اصول علمی و تغذیه صحیح بسیار سریع می توانید به سرمایه و سود دست یابید. به عنوان مثال در روش صنعتی شیر بالغ روزانه ۸ کیلو گرم شیر می دهد در حالی که در دامداری سنتی همان گاو روزانه حداکثر ۲ لیتر شیر می دهد.

دامکش ابزاری است به منظور توزین دام در صنعت دامداری استفاده می‌شود. لودسل استفاده شده در این تجهیز از نوع لودسل صنعتی خمشی دیجیتال است. این لودسل‌ها کمک می‌کنند توزین در صنعت دامداری با دقت بالا و برای خرید و فروش تمامی دام‌ها استفاده شود.

لودسل باسکول صنعتی در باسکول های آویز

باسکول آویز یکی از محصولات کاربردی صنعت توزین است که با آویز شدن وزن به آن مقدار را گزارش می‌کند. این باسکول محموله و اجسام را با قلاب از بالا گرفته و وزن نهایی را گزارش می‌کند.

باسکول صنعتی

لودسل به کار برده شده در این تجهیز از نوع کششی یا همان طرح S انگلیسی است. طراحی این لودسل به گونه‌ای است که محموله به قسمت پایینی آویز می‌شود، اما قسمت بالایی ثابت است.

لودسل باسکول صنعتی در توزین مخزن

بسیاری از موادی که در کارخانه ها به عنوان مواد اولیه، ادیشن ها، مواد کمکی، محصول و غیره استفاده می‌شوند، به صورت محلول هستند که برای ذخیره سازی آنها به مخازن نیاز است.

برای اندازه گیری محتویات این مخازن از سیستم توزین مخزن استفاده می‌شود. این سیستم به لودسل فشاری مجهز است که با کمک آن وزن مخزن به صورت لحظه‌ای گزارش می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع