جستجو

لودسل هیدرولیک و کاربرد آن در باسکول جاده ای

لودسل هیدرولیک

لودسل هیدرولیک یکی از متداول‌ترین لودسل‌های مورد استفاده در انواع مدل های باسکول جاده‌ای است. علت این کاربرد گسترده برای این مدل لودسل، نحوه عملکرد خاص این محصول است که امکان استفاده از آن در شرایط خاص را فراهم می کند. در این مقاله، با لودسل هیدرولیک و نحوه عملکرد آن آشنا خواهیم شد.

لودسل هیدرولیک؛ مزایا و معایب

در مدل های مختلف باسکول جاده ای، از چند نوع لودسل استفاده می شود که هر یک، در شرایط خاصی کاربرد دارند. لودسل هیدرولیک یکی از همین محصولات است که در برخی از شرایط خاص محیط نصب باسکول های جاده ای (به طور مثال، نصب در فضای باز) کاربرد دارد. آشنایی با معایب و مزایای این محصول می تواند دید بهتری از دلیل به‌کارگیری گسترده این مدل در باسکول های جاده ای ارائه کند.

مزایای لودسل هیدرولیک:

·        مقاومت در برابر رطوبت

·        قابلیت استفاده در محیط‌های خطرناک

·        مقاومت در برابر صاعقه

لودسل هیدرولیک

معایب لودسل هیدرولیک:

·        قیمت بالاتر از مدل آنالوگ

·        دارای خطوط سیال و امکان نشتی و کاهش دقت

·        مکانیکی هستند و ویژگی‌هایی از قبیل سیستم نظارتی و تشخیصی را ندارند.

لودسل هیدرولیک، یک وسیله غیر الکتریکی هستند که از بخش های مختلفی مانند پیستو، پایه، دیافراگم و سیلندر تشکیل شده‌اند. در این لودسل ها، یک سطح نازک از مایعات در بین بخش پایه و دیافراگم قرار دارد. اعمال وزن بر روی لودسل، موجب وارد شدن فشار به دیافراگم؛ تغییر فشار هیدرولیکی مایعات و حرکت آنها در طول پیستون خواهد شد.

لودسل هیدرولیک

عملکرد لودسل هیدرولیک

 در باسکول های جاده ای که از لودسل هیدرولیک استفاده می کنند؛ هر لودسل، با یک خط سیال و به صورت جداگانه به یک واحد توتالیزر که در اتاقک باسکول قرار دارد وصل می شود. طول این مسیر با توجه به شرایط باسکول متغیر است و در برخی موارد، ممکن است به بالاتر از ۱۵۰ متر نیز برسد.

در واحد توتالایزر، فشار سیال دریافت شده از هر لودسل در باسکول، در قالب یک نیروی واحد ترکیب شده و پس از آن، به صورت عمودی به یک لودسل آنالوگ فشار وارد می‌کند. این لودسل آنالوگ به نمایشگر باسکول متصل خواهد شد و برای تبدیل فشار سیال به وزن، کالیبره می شود.

نکاتی در مورد لودسل هیدرولیک

علیرغم مزایای لودسل های هیدرولیک، به‌کارگیری آنها در مکان هایی که جرقه الکتریکی ایجاد می شود یا به هر نحوی، شرایط آتش سوزی وجود دارد؛ خطرناک است و می تواند موجب رخ دادن انفجار و ایجاد خسارت شود.  در این محیط ها، معمولا از لودسل هایی با فشار پایین (low-powered strain- gauge load cells) استفاده خواهد شد.   

در بخش هایی مانند پردازشگرهای زباله جامد، بهتر است از لودسل هایی که استحکام بالاتری دارند استفاده شود؛ انواع لودسل هیدرولیک، انتخاب مناسبی برای این کسب و کارها هستند.

یکی از دیگر مزایای مثبت این لودسل ها، کاهش فرکانس‌های رادیویی یا تداخل امواج الکترومغناطیسی و در نهایت، افزایش دقت اندازه‌گیری است. علت این موضوع این است که فشار وارد شده از صفحه باسکول به لودسل هیدرولیک، توسط سیال به توتالایزر منتقل شده و در آنجا به سیگنال آنالوگ تبدیل می‌شود. این سیگنال تولید شده، در معرض هیچگونه تداخل محیطی قرار ندارد و از دقت بالایی برخوردار است.

مقاوم بودن در برابر صاعقه نیز، یکی دیگر از مزایای استفاده از لودسل هیدرولیک در باسکول های جاده ای است. این ویژگی برای باسکول هایی که در محیط های باز نصب می‌شوند، می تواند بسیار مفید باشد. در مقابل همه این مزایا، یکی از بزرگترین عیوب لودسل هیدرولیک، ماهیت غیر تکنولوژیک این محصول و احتمال کاهش شدید به‌کارگیری آن در آینده ای نزدیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع