جستجو

ابعاد باسکول جاده ای چه رابطه ای با اندازه وسیله نقلیه دارد؟

باسکول جاده ای

صفحه باسکول جاده ای باید از نظر فیزیکی متناسب با بزرگترین کامیونی باشد که قصد وزن کردن آن را دارید. بسیاری از تولید کنندگان باسکول جاده ای، ابعاد این محصول را به صورت استاندارد ارائه می‌دهند؛ اما ابعاد این نوع باسکول، قابلیت سفارشی سازی نیز دارد.

برای توزین وسایل نقلیه جاده ای، سه نوع پیکربندی اصلی برای باسکول های جاده ای شامل باسکول های جاده ای تک محوری، باسکول های جاده ای دو محوری و باسکول های جاده ای چند محوری وجود دارد که می‌توان بر اساس کاربردی که از باسکول جاده ای انتظار دارید، از آنها استفاده کنید. در این نوشته کوتاه، رابطه اندازه باسکول با تعداد محورهای وسایل نقلیه را بررسی خواهیم کرد. 

باسکول جاده ای تک محوری یا محور کش

باسکول های جاده ای تک محوری معمولا از یک ماژول توزین یا پلتفرم تشکیل شده اند. عرض و طول این نوع باسکول، به گونه ای طراحی شده است که به راحتی محورهای وسایل نقلیه در حال توزین روی آن قرار می‌گیرند. یکی از دلایل انتخاب باسکول های تک محوری، کاهش هزینه است.

باسکول جاده ای محور کش

باسکول جاده ای دو محوری یا کامیون کش

ساختار باسکول کامیون کش، از چندین لودسل که در نهایت، دو محور کش را کنار هم ایجاد می کنند، تشکیل شده است. به دلیل اینکه این باسکول ها تمامی امکانات مورد نیاز برای توزین کل کامیون در یک مرتبه را دارند؛ برای صنایع متوسط و بزرگ قابل اعتماد تر هستند. باسکول های کامیون کش، رایج ترین نوع باسکول جاده ای است.

باسکول جاده ای کامیون کش

باسکول جاده ای چند محوری یا تریلی کش

باسکول های تریلی کش چند محوره، بسیار شبیه باسکول های دو محوره هستند اما طول صفحه در این مدل، بیشتر از باسکول های دو محوره است و دارای سه محور توزین هستند. طول این باسکول ها ۱۶ متر است و به نام باسکول تریلی کش نیز شناخته می شوند.

باسکول جاده ای تریلی کش

این باسکول ها گران تر از باسکول های تک محوره و دو محوره هستند و اغلب در صنایع بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع