جستجو

اینترنت اشیا (IoT) و صنعت توزین

اینترنت اشیا

اینترنت اشیا با هدف سهولت فرآیندهای اجرایی و افزایش بهره وری در صنعت توزین به کار گرفته می‌شود. این سیستم از سنسورهای محاسباتی، ماشین‌ها و اشیا مکانیکی و دیجیتالی تشکیل شده است که با شناسه‌های منحصر به ‌فرد (UID) با توانایی انتقال داده‌ از طریق شبکه بدون نیاز به دخالت انسان با سیستم کامپیوتر مرکزی در تماس هستند.

اینترنت اشیا دامنه وسیعی از بیو چیپ ها تا سیستم های مکانیکی و الکتریکی مورد استفاده در زندگی روزمره ما را پوشش می‌دهد. به عنوان مثال اینترنت اشیا می‌تواند در مواقعی به عنوان بیو چیپ های الکترونیکی در قلب یک انسان کار گذاشته شود و در موقعیت دیگری می‌تواند حسگرهایی باشد که راننده را از وضعیت فشار باد لاستیک خودرو مطلع می‌کند.

اینترنت اشیا چگونه کار می‌کند؟

IoT متشکل از دستگاه‌های هوشمند مبتنی بر وب است که از سیستم‌های مانند پردازنده‌ها، حسگرها و سخت‌ افزارهای ارتباطی برای جمع‌آوری، ارسال و اقدام بر روی داده‌هایی که از یک محیط به دست می‌آید، راه اندازی می‌شود.  

دستگاه‌های IoT اطلاعات را جمع‌آوری و با اتصال به اینترنت با سایر دستگاه‌ها ارتباط برقرار می‌کنند که در نهایت داده‌ها به ابر ارسال می‌شوند تا به صورت محلی (local) تجزیه و تحلیل شوند. در برخی مواقع، این دستگاه ها با سایر دستگاه های مرتبط به شبکه ارتباط برقرار می‌کنند و بر اساس اطلاعاتی که از یکدیگر دریافت می‌کنند، اقدامی انجام می‌دهند.

اینترنت اشیا

نمایشگر باسکول مجهز به اینترنت اشیا

امروزه نمایشگرهای باسکول با به کار گیری اینترنت اشیا در حال بهبود وضعیت توزین هستند. در ایران نمایشگر  PU850 تنها نمایشگر تولید داخل است که به اینترنت اشیا مجهز است. این نمایشگر با استفاده از با کیفیت‌ترین قطعات و آخرین تکنولوژی‌ها طراحی و تولید شده است. این نمایشگر از قابلیت‌های فنی بسیار گسترده‌ای برخوردار است که کاربر باسکول جاده ای می‌تواند بسته به نیاز خود از آنها استفاده کند.

نمایشگر باسکول PU850 دارای کاربری بسیار ساده‌ای است و کار کردن با آن برای تمام افرادی که با باسکول جاده ای درگیر هستند راحت است. افراد می‌توانند به راحتی از تمامی منوها جهت تنظیمات دلخواه استفاده کنند و فرایند توزین را در کمترین زمان و با بیشترین دقت انجام دهند.

مزایای استفاده از اینترنت اشیا (IoT) در نمایشگر باسکول PU850

همانطور که می‌دانید، هدف اصلی استفاده از اینترنت اشیا کنترل عملکرد اشیا از راه دور است. در حال حاضر این تکنولوژی در حال رخنه در تمامی صنایع و لوازم الکترونیکی است. از این تکنولوژی در خانه برای روشن و خاموش کردن گاز، سیستم تهویه، سیستم گرمایش و سرمایش و …. استفاده می‌شود. به منظور جلوگیری از هدر رفت انرژی و کمک به مدیریت منابع، اینترنت اشیا بهترین گزینه است.  

اینترنت اشیا

اکنون تکنولوژی اینترنت اشیا در نمایشگر باسکول PU850 استفاده شده است. این اولین بار است که در جهان این تکنولوژی در صنعت توزین (باسکول جاده ای) به کار گرفته می‌شود. این تکنولوژی  قابلیت کنترل از راه دور را برای افراد مختلفی که بایستی به سیستم توزین در هر شرایطی دسترسی داشته باشند فراهم ساخته است. همچنین امکان گزارش‌ گیری لحظه ای و از راه دور را برای افراد فراهم کرده است و دغدغه بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کار را رفع کرده است. اینترنت اشیا همچنین قابلیت قفل کردن باسکول را برای افراد فراهم ساخته که از این طریق می‌توانند خروجی و ورودی یک کسب‌و‌کار را حتی وقتی در محل کارخانه حضور ندارند کنترل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع