جستجو

باسکول مناسب برای سردخانه، چه نوع باسکولی است؟

باسکول مناسب برای سردخانه

یکی از کاربردهای مهم انواع باسکول، استفاده از این محصولات برای سردخانه است اما باسکول مناسب برای سردخانه چه ویژگی هایی دارد؟ این باسکول باید از چه تناژی انتخاب شود؟ در این مثاله، پاسخ این سوالات را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد. 

سردخانه و کاربردهای آن

سردخانه شامل مجموعه‌ای از تاسیسات و ساختمان‌هایی است که می توانند مواد غذایی فاسد شدنی مانند لبنیات یا محصولات کشاورزی را در دما و رطوبت دلخواه نگهداری کنند و طول عمر آنها را افزایش دهند.

انواع سردخانه ها معمولا در دو نوع شامل سردخانه های زیر صفر و سردخانه های بالای صفر احداث می‌شوند. دمای نگهداری در سردخانه های بالای صفر بین ۱+ تا ۴+ درجه سانتی‌گراد است و این سردخانه ها معمولا برای نگهداری کوتاه‌مدت محصولاتی که غالبا به تدریج وارد می‌شوند و پس از  چند روز نگهداری، سریعا از سردخانه خارج می‌شوند، کاربرد دارد. 

باسکول مناسب برای سردخانه

سردخانه های زیر صفر که به عنوان سردخانه های انجماد نیز شناخته می‌شوند؛ برای منجمد کردن محصولات در بازه دمایی بین ۱۲- تا ۲۳- درجه سانتی‌گراد مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این سردخانه‌ها، بیشتر محصولاتی مانند گوشت منجمد، مرغ منجمد ، ماهی منجمد ،سبزیجات منجمد یا صیفی جات منجمد نگهداری می‌شود. 

باسکول مناسب برای سردخانه چه نوع باسکولی است؟

در بحث انتخاب باسکول برای استفاده در سردخانه ها، معمولا از دو نوع باسکل شامل باسکول های ظرفیت پایین از ۱ تن تا ۵ تن و مدل هایی از باسکول جاده ای استفاده می شود اما در نهایت، باسکول مناسب برای سردخانه کدام مدل است؟ پاسخ به این سوال با توجه به اینکه ظرفیت سردخانه‌ها متفاوت است. هر سایت، بایستی بر اساس نیاز خود و میزان ظرفیت بار ورودی و خروجی به سردخانه، اقدام به خرید یک باسکول کند. باسکول مناسب برای سردخانه های بزرگ معمولا شامل باسکول جاده ای ۶۰ تنی و باسکول جاده ای ۵۰ تنی است؛ این در حالی است که باسکول مناسب برای سردخانه های محلی و کوچکتر، معمولا یک باسکول ۱ تن تا ۵ تن است که البته در این بین، باسکول هایی با ظرفیت ۳ تنی، بیشترین تقاضا را دارند. 

علاوه بر ظرفیت باسکول، بهتر است جنس صفحه را نیز متناسب با محیط سردخانه انتخاب کنید. انجمادی یا بالای صفر بودن سردخانه و اینکه سردخانه از آمونیاک استفاده می‌کند یا خیر؛ از جمله عواملی هستند که در انتخاب جنس صفحه باسکول تاثیر زیادی دارند. به طور مثال، صفحه باسکول مناسب برای سردخانه های آمونیاکی،  بهتر است از جنس بتن در مدل های باسکول جاده ای و از جنس پلاستیک برای باسکول های  ۱ تن تا ۵ تن باشد و از فلز در هیچ یک از دو مدل باسکول برای این سردخانه ها استفاده نشود چرا که صفحه فلزی ممکن است در این محیط ها دچار خوردگی شوند.   

چرا سردخانه ها باید باسکول نصب کنند؟

به طور کلی و در اکثر سردخانه‌ها، روند کاری به گونه‌ای است که مواد و اجناس دیگر کسب‌ و کارها در این مکان‌ها نگهداری می‌شوند و ضروری است که مقدار محموله دریافتی و تحویلی بار به مشتری، به طور دقیق توسط هر مدل از باسکول جاده ای یا باسکولت ها توزین و ثبت گردد. 

باسکول مناسب برای سردخانه

علاوه بر این مورد، سردخانه، نوعی از انبار محسوب می شود و لازم است تا میزان ورودی و خروجی این واحد صنعتی به طور منظم چک شده و مورد بررسی قرار گیرد. در سردخانه‌ها، مواد بر حسب وزن وارد سالن‌های انبار می‌شوند که این امر، نیاز به خرید باسکول مناسب برای سردخانه و نصب آن را در این واحدها ضروری می‌کند. 

 نکته‌ی حائز اهمیت در مورد سردخانه ها این است که سالن‌های تبرید معمولا با مواد خوراکی و فاسد شدنی سر و کار دارند و بهتر است برای توزین مواد، باسکول خریداری شده در محل سردخانه نصب شود تا از انجام یک مرحله اضافه و خروج غیرضروری محصولات این واحدها که ممکن است منجر به خرابی آنها می شود جلوگیری بعمل آید؛ از طرفی، با انجام این کار کنترل موجودی سالن در هر لحظه نیز، برای اپراتورها ساده و آسان خواهد بود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع