جستجو

تاثیر استفاده از باسکول کفی در صنایع مختلف

باسکول کفی

باسکول کفی از معروف ترین نمونه های باسکول های صنعتی در کسب و کارهای مختلف است. این نوع باسکول، ابزاری است که از شاسی، صفحه (کفی)، لودسل و نمایشگر تشکیل شده است و می تواند کالاها و مواد مختلف را در بازه ۱ تا ۵ تن توزین کند. شاسی و کفی باسکول، دو جز مکانیکی هستند که وظیفه آنها تحمل بار و ثابت نگه داشتن آن است و لودسل و نمایشگر نیز، دو بخش الکتریکی این محصول هستند که وزن کالا را اندازه گیری می‌کنند، در این فرایند، لودسل فشار را دریافت کرده و بر اساس آن یک سیگنال الکتریکی تولید می‌کند و آن را به نمایشگر باسکول می فرستد؛ سپس، نمایشگر سیگنال را به صورت اعداد نمایش می‌دهد. در این مقاله، اثرات مثبت باسکول کفی را بر کسب و کارهای نیازمند توزین مواد و کالاهای مختلف بررسی خواهیم کرد.

تاثیرات مثبت باسکول کفی بر فعالیت های صنعتی 

باسکول کفی در ساده ترین حالت عملکردی خود، مانع از برزو خطای اندازه گیری در سیستم می‌شود. ممکن است این ابزار در طول روز صدها بار مورد استفاده قرار گیرد، اما به دلیل بکارگیری لودسل دیجیتال در این محصول که از ویژگی‌های منحصر به فردی در صنعت توزین برخوردار است؛ تمامی دفعات اندازه گیری به درستی و بدون هیچ خطایی انجام می‌شود. به طور خلاصه می‌توان گفت که هدف اصلی استفاده از باسکول های کفی در کسب و کارهای مختلف، جلوگیری از خطای اندازه گیری است. 

باسکول کفی

یکی از موضوعات دیگری که تمامی واحدهای صنعتی و کارگاه ها با آن درگیر هستند، ثبت اقلام و کالای ورودی و خروجی است. تمامی کالاهایی که قابلیت توزین دارند و واحد ثبت آنها در سیستم کاری شما بر اساس تعداد نیست، باید در ورودی و خروجی سایت های تولید، وزن شوند. توزین این کالاها و ثبت آنها در حافظه نمایشگر، یکی از دیگر مزایای مهمی است که باسکول کفی در اختیار کسب و کارهای مختلف می گذارد.

توجه داشته باشید که انتقال اطلاعات نمایشگر به دیتابیس انبارداری مرکزی، به راحتی امکان‌ پذیر است. اطلاعات ثبت شده در این بخش می‌تواند در قسمت های دیگری از قبیل برنامه ریزی تولید و اندازه گیری شاخص های خرید و فروش به کار گرفته شود. از طرفی، به دلیل اینکه توزین و ثبت اطلاعات به صورت همزمان رخ می‌دهد، سرعت عملیات افزایش یافته و بهره‌وری بیشتر خواهد شد. 

باسکول کفی

سیستم حسابداری یکی دیگر از واحدهایی است که از اطلاعات ثبت شده توسط باسکول کفی برای محاسبات کلی کسب و کار استفاده می‌کند. اصولا اطلاعات ثبت شده در اسناد مالی و حسابداری، بایستی برای خروجی نهایی از اطلاعات جزئی دیگر واحدها استفاده کنند. نمایشگر باسکول کفی با قابلیت اتصال به کامپیوتر و دیگر تجهیزات الکتریکی امکان ثبت تغییرات لحظه ای اطلاعات را دارد. به عبارت دیگر، هر اندازه گیری که در ورودی و خروجی کارگاه ها رخ می‌دهد به طور مستقیم در سیستم حسابداری آپدیت می‌شود تا به شکل لحظه ای امکان گزارش دهی مالی فراهم شود. 

جمع بندی 

تقریبا می‌توان گفت تمامی واحدهای صنعتی کوچک و کارگاه های از باسکول کفی استفاده می‌کنند. شناخت مزایای باسکول کفی برای یک کسب و کار، به شما کمک می‌کند تا خرید بهتری داشته باشید. قطعات به کار رفته در ساخت این ابزار توزین، این امکان را فراهم می کند تا فرایند توزین به آسانی و با سرعت انجام شود و اعداد و ارقام بدست آمده نیز، در اسناد حسابداری و همچنین حوزه انبارداری آن کسب و کار قابل استفاده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع