جستجو

آشنایی با هندسه و تنظیمات لودسل باسکول جاده ای

لودسل باسکول جاده ای

آگاهی از طراحی لودسل باسکول جاده ای و این موضوع که این طراحی چگونه در تعامل با دیگر اجزا در باسکول جاده ای عمل می‌کند؛ به ما کمک خواهد کرد تا درک بهتری از نحوه عملکرد لودسل و همچنین، تنظیمات این قطعه بسیار مهم پیدا کنیم؛ علاوه بر این مزیت، شناخت طراحی و ساختار لودسل باسکول جاده ای به شما کمک می‌کند تا در مواقعی که لودسل به درستی کار نمی‌کند، منشا مشکل را پیدا کنید و برای رفع آن اقدامات لازم را انجام دهید.

استفاده از لودسل های فشاری و برشی در باسکول جاده ای

طراحی و بکارگیری لودسل باسکول جاده ای، معمولا به دو شکل یا دو هندسه مختلف شامل لودسل فشاری (عمودی) و لودسل برشی (افقی) انجام می شود:

لودسل فشاری

در این طراحی، تفاوتی بین لودسل آنالوگ و دیجیتال وجود ندارد و در هر دو حالت، لودسل، بارگذاری از طریق کرنش سنج بر روی ستون های عمودی که درون لودسل تعبیه شده است، اندازه گیری می‌کند. اصولا این لودسل ها در طراحی “پین راکر” کاربرد دارند. این نوع طراحی کهباعث می‌شود تا باسکول در یک محدوده معین و با استفاده از مهارها بتواند کمی حرکت کند؛ علاوه بر این موضوع، این سیستم مهار می‌تواند شامل صفحات افقی، ضربه گیرها و پیچ های قابل تنظیم باشد (کل این سیستم مهار را به عنوان “کفشک لودسل” شناخته می شود). اگر در این نوع از لودسل باسکول جاده ای، مهارها به درستی تنظیم شوند و سیستم نهایی، به اندازه کافی دامنه حرکت ایجاد کند، لودسل ها در هر مرتبه اعمال بار، کمی جابجا شده و عملیات توزین انجام می‌شود. این نوع طراحی، محل هایی که احتمال سایش در آنها وجود دارد را محدود می‌کند و از پیچش لودسل در باسکول جاده ای جلوگیری خواهد شد.   

لودسل باسکول جاده ای

لودسل برشی

این نوع طراحی لودسل جاده ای، درست مانند لودسل فشاری از کرنش سنج استفاده می‌کند اما با این تفاوت که این سیستم، بر روی یک تیر افقی نصب خواهد شد. تیرهای برشی تک سر، در یک سمت ثابت و در سمت دیگر به باسکول متصل می‌شوند. این تیرهای دو سر، معمولا در بخش مرکزی خود ثابت شده و از هر دو سر، به باسکول وصل خواهند شد. در هر صورت، این تیرها به یک نقطه قابل اتکا متصل می‌شوند و یک سیستم تعلیق ایجاد می‌کنند. در این حالت، باسکول به میزان کم و در یک یا چند جهت، امکان حرکت دارد. این سیستم طراحی لودسل باسکول جاده ای به دلیل کشش گرانشی رو به پایین، به گونه‌ای طراحی می شوند که حالت محوری خود را حفظ کند؛ با این وجود، پیوندهای بین انتهای تیر و ساختار باسکول باید به شکل منظم و دوره ای و با هدف شناسایی نقاط سایش، مورد بررسی قرار گیرد.  

لودسل باسکول جاده ای

تنظیمات اطراف باسکول

هنگام نصب باسکول جاده ای، باید تنظیمات گوشه‌های باسکول با دقت بالا انجام شود؛ این تنظیمات، تضمین کننده این موضوع هستند که بار در هر نقطه‌ای از صفحه باسکول که قرار گیرد، با دقت بالایی توزین خواهد شد. در باسکول هایی که از لودسل آنالوگ در آنها استفاده می‌شود، این روش با قرار دادن وزنه های آزمایشی سنگین و بزرگ در قیمت های مختلف صفحه باسکول و پس از آن، انجام تنظیمات دستی در پتانسیومترهای تعبیه شده در جعبه اتصال انجام می‌شود. در این مرحله، تکنسین ماهر تست باسکول باید پتانسیومتر را برای هر لودسل باسکول جاده ای به صورت دستی تنظیم کند؛ اما در برخی از سیستم های مجهز به لودسل دیجیتال، امکان انجام این کار از روش بسیار ساده تر و با استفاده از نمایشگرها در باسکول وجود دارد. در این حالت نیز، مانند روش قبل، از وزنه های آزمایشی استفاده می‌شود؛ اما به جای انجام تنظیمات به شکل دستی، نمایشگر باسکول مجهز به برنامه ای است که خودکارسازی را انجام خواهد داد. این قابلیت تنظیم خودکار گوشه‌های باسکول، در نهایت باعث صرفه جویی در زمان و هزینه هایی که باید برای تکنسین ماهر صرف شود، خواهد شد و خطای سیستم را نیز کاهش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع