جستجو

عمر مفید باسکول جاده ای به چه عواملی بستگی دارد؟

عمر مفید باسکول جاده ای

مسئله مهمی که گاهی اوقات، کسب و کارهای درگیر با صنعت توزین با آن روبرو می شوند؛ سوالاتی در مورد عمر مفید باسکول جاده ای است. برخی از خریداران این محصول، می‌خواهند بدانند که با خرید یک باسکول جاده ای، تا چند سال می‌توانند از آن استفاده کنند؟

اگر در محیط های صنعتی مشغول به کار هستید، احتمالا مدل های مختلفی از باسکول های جاده ای را دیده اید که حجم کاری آنها کاملا با یکدیگر متفاوت است. به طور مثال، باسکول استفاده شده در معدن، با باسکولی که در یک کارگاه تولیدی صنایع پلاستیکی نصب شده است، کارکرد بسیار متفاوتی با یکدیگر دارند و شاید یک باسکول در طول روز تنها ۵ تا ۱۰ عملیات توزین انجام دهید در حالی که باسکول دیگر، حدود ۱۰۰ عمل توزین را در یک روز به اتمام می رساند. به همین خاطر، نمی توانیم با قاطعیت درمورد عمر مفید باسکول جاده ای اول و دوم صحبت کرده و یک نظر کلی را به هر دو باسکول تعمیم دهیم.

تاثیر میانگین توزین روزانه بر طول عمر مفید باسکول جاده ای

باسکول جاده ای به عنوان ابزاری برای کسب درآمد، در هر کسب و ‌کاری تاثیرگذار است و استفاده از آن کاملا برای مالک کسب و کار مذکور مفید خواهد بود؛ از طرفی، بایستی قبول کنیم که اگر باسکولی در یک کسب ‌و‌ کار به صورت روزانه تعداد توزین بالایی انجام می‌دهد و سودآوری بالایی برای مالک مجموعه دارد؛ در نهایت ممکن است به دلیل کارکرد بالا، طول عمر کمی داشته باشد.

عمر مفید باسکول جاده ای

چرخه عمر مفید باسکول جاده ای، با کارکرد روزانه این محصول رابطه مستقیمی دارد؛ البته می‌توان با تغییراتی در طراحی باسکول، این چرخه عمر را تغییر داد. به طور مثال، اگر یک باسکول کارکرد زیادی دارد و حداکثر باری که توزین می‌کند، از ظرفیت تناژ قابل اندازه گیری توسط این باسکول کمتر است، برای افزایش طول عمر آن، بهتر است که سازه این محصول، سبک در نظر گرفته شود.

تفاوت نگرش تولیدکنندگان درمورد طول عمر مفید باسکول جاده ای

توصیه تولید کنندگان باسکول ها، برای انجام برخی از کارهایی که باعث بهینه شدن چرخه کارکرد این محصول می شود، با یکدیگر متفاوت است و هر تولید کننده، مجموعه اقدامات خاصی را در راستای افزایش طول عمر باسکول جاده ای انجام می‌دهد.

برخی تولیدکنندگان تاکید می کنند که برای بهینه کردن طول عمر مفید باسکول جاده ای، از لودسل با کیفیت‌تر و سیستم الکترونیک قوی در تولید این محصول استفاده شود؛ از طرفی، برخی دیگر از تولیدکنندگان با  ایجاد تغییراتی در سازه باسکول مانند استفاده از بتن و فلز با کیفیت‌تر، طول عمر مفید این محصول را افزایش می دهند.

به یاد داشته باشید که برای تعیین طول عمر مفید باسکول جاده ای، حتما می بایست میانگین کارکرد روزانه آن را در نظر بگیرید؛ از طرفی، روش تولید کنندگان برای افزایش طول عمر باسکول را شناخته و بر اساس آن، تولید کننده مورد نظر خود را انتخاب کنید. در نهایت، بهتر است بدانید که شاید بتوان یک بازه طول عمر مفید برای باسکول تعیین کرد؛ اما پارامترهای دیگری از قبیل میانگین توزین روزانه را نیز، باید در تعیین این بازه در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع