جستجو

آشنایی با فرایند تولید باسکول

تولید باسکول

هر محصولی که به دست ما می‌رسد بر اساس طراحی اولیه، برنامه ریزی تولید و اجرا تولید می‌شود و تولید باسکول نیز، از همین قاعده پیروی می کند. در بسیاری از مواقع، مصرف کننده نهایی چندان به فرایند تولید اهمیتی نمی‌دهد که این امر، تا حدودی طبیعی است؛ اما اگر شما در جریان فرایند تولید قرار بگیرید شناخت بهتری از کیفیت محصول خواهید داشت که این امر در نهایت شما را به بهترین انتخاب نزدیک می‌کند.

باسکول یکی از پرکاربردترین ابزارهای کنترل کیفیت در خط تولید محصولات متنوعی است. این ابزار با هدف توزین مواد اولیه، کنترل صحت مقدار مواد به کار گرفته شده در هر مرحله و توزین وزن نهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در کارخانجات و کارگاه ها، مواد اولیه هر خط تولید، توسط باسکول ۱ تا ۵ تن توزین شده و در اختیار تیم اجرا قرار می‌گیرد. از این رو، اهمیت دقت و دوام و استحکام باسکول موضوع بسیار مهمی است. در ادامه، مراحل تولید باسکول را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

مرحله اول: تولید سازه فلزی باسکول

پیش از شروع هر کاری در فرایند تولید باسکول، می بایست چهارچوب کلی باسکول طراحی و تولید گردد. پس از اینکه نقشه اولیه و هندسه باسکول، توسط تیم فنی ترسیم شده و اندازه‌ صفحه باسکول برای هر ظرفیت توزین مشخص می‌گردد، فرایند اجرا شروع می‌شود.

پس از این مرحله، تیم فنی جنس متریال و مشخصات فنی که بایستی بر اساس آن مواد اولیه خریداری شود را به تیم بازرگانی می‌دهند. بعد از خرید، تیم تولید بر اساس نقشه، باسکول را از ۱ تا ۵ تن تولید می‌کنند.

تولید باسکول

با شروع مراحل تولید باسکول، ابتدا چارچوب زیر صفحه باسکول برش داده شده و جوشکاری می‌شود. پس از آن، این چهارچوب رنگ آمیزی شده، به صورت موازی صفحه باسکول برش داده می شود و جوشکاری خواهد شد؛ همچنین، صفحه باسکول نیز رنگ آمیزی شده و سپس این سازه بر روی یکدیگر سوار می‌شوند.

ما فرایند تولید باسکول را به شکل ساده ای توضیح می دهیم که برای شما قابل درک باشد؛ اما واقعیت این است که تمامی این مراحل با کیفیت مندرج در استانداردهای توزین پیاده سازی شده و هر بخش شامل جزئیات کیفی بسیار زیادی است.

مرحله دوم: نصب لودسل

لودسل در باسکول وظیفه اصلی توزین را بر عهده دارد چرا که وزن با فشار مستقیم بر لودسل باعث ایجاد امواج الکترومغناطیس قابل اندازه گیری می‌شود. اندازه گیری این سیگنال‌ها نمایش عدد وزن توسط نمایشگر را امکان پذیر می کند.

لودسل، توسط شرکت‌های مختلفی در دنیا تولید و عرضه می‌شود. ما در دیجی باسکول رنج وسیعی از لودسل‌ها را در محصولات خود استفاده می‌کنیم؛  البته بایستی به این نکته اشاره کرد که تمامی لودسل های به کار رفته در باسکول های تولیدی ما دارای گواهینامه استاندارد جهانی هستند و کیفیت و دقت اندازه گیری آنها بسیار بالا است. اصولا در هر باسکول، بر اساس اندازه صفحه، از ۴ لودسل استفاده می‌شود که توسط کابل به یک جانکشن باکس متصل شده و از آنجا به نمایشگر انتقال داده می‌شوند.

تولید باسکول

مرحله سوم: نصب نمایشگر باسکول

در این مرحله، تمامی کابل‌ها به نمایشگر متصل می‌شوند؛ این نمایشگر با استفاده از بردهای الکتریکی طراحی شده، امواج تولید شده توسط لودسل ها را به اعداد قابل خواندن تبدیل می‌کند. نقش نمایشگر یا اندیکاتور نیز مانند دیگر اجزا، در روند تولید باسکول بسیار حیاتی است، چرا که این قطعه مستقیما به دیگر ابزارهای الکتریکی باسکول مانند کامپیوتر و پرینتر متصل می‌شود و عملیات توزین را تسهیل می‌بخشد.

در مجموع، روند تولید باسکول در این سه بخش خلاصه شده و قطعات اصلی آن نیز، شامل سازه فلزی، لودسل و نمایشگر است؛ اما فراموش نکنید هر کدام از این قطعات، دارای جزئیات بسیار زیادی هستند که تنوع این محصولات را بسیار زیاد می کند و کیفیت باسکول نیز، به طور مستقیم به دقت مشتریان برای انتخاب این سه قطعه بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع