جستجو

نصب باسکول همسطح؛ معرفی و مزایا

باسکول همسطح

نصب انواع مدل های باسکول جاده‌ای، به دو شکل همسطح و برجسته انجام می‌ شود. باسکول همسطح، برای نصب نیازمند گود برداری هستند. هدف از عملیات گود برداری در باسکول همسطح، فضاسازی برای نصب لودسل ها، جانکشن باکس و کابل کشی است. از طرفی، این فضا کمک می‌کند تا این ابزارها در برابر فضای بیرون و آب و هوای نامساعد در امان باشند. اصولا این گودبرداری، با عمق یک متر اجرا می شود تا نصاب نیز، بتواند در گودال آن حضور داشته باشد و عملیات نصب را انجام دهد.

مزایای نصب باسکول به صورت همسطح

باسکول های برجسته نیازمند رمپ‌ سازی هستند؛ این رمپ، به منظور قرار گرفتن کامیون یا تریلی بر روی صفحه باسکول مورد استفاده قرار می گیرد. عملیات رمپ‌ سازی علاوه بر هزینه بالایی که برای خریدار باسکول به همراه دارد؛ فضای بسیار زیادی را نیز اشغال می‌ کند. با نصب باسکول همسطح، نیاز به فضاسازی کاهش می‌یابد و همچنین، هزینه نصب باسکول نیز، بسیار کمتر از باسکول های برجسته خواهد شد. 

باسکول همسطح

ابعاد باسکول همسطح

باسکول همسطح با توجه به ظرفیت باسکول انتخاب شده توسط مشتری، دارای ابعاد متفاوتی است؛ به طور مثال، در باسکول کامیون کش، ابعاد صفحه ۳ در ۸ متر است و در نصب این باسکول به شکل همسطح نیز دقیقا همین فضا اشغال خواهد شد.  در مورد باسکول تریلی کش، این ابعاد به ۳ در ۱۶ متر افزایش پیدا می‌ کند اما با این وجود، باز هم فضایی معادل همین ابعاد اشتغال می شود و نیازی به اختصاص فضای بیشتر برای نصب باسکول نخواهد بود. به عبارت دیگر، اندازه فضای مورد نیاز برای نصب باسکول با اندازه صفحات آن یکسان است.  

نکته دیگر در این رابطه این است که نصب باسکول همسطح، به دو شکل فلزی و بتنی قابل اجرا است و مواد به کار برده شده در ساخت باسکول، تاثیری بر نحوه نصب آن ندارد و تنها فضای مورد نیاز برای نصب باسکول، بایستی قبل از نصب مورد بررسی قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع