جستجو

پارامترهای مهم در هنگام خرید باسکول جاده ای

خرید باسکول جاده ای

برای خرید هر محصولی بایستی یک سری معیار داشته باشیم که بر اساس آنها اقدام به خرید کنیم. در این مقاله به پارامترهای مهم برای خرید باسکول جاده ای پرداخته‌ایم تا به شما کمک کنیم انتخاب بهتری داشته باشید. 

باسکول جاده ای چیست؟ 

باسکول جاده ‌ای وسیله‌ای است که محموله‌های جابجا شده توسط کامیون و تریلی را توزین می‌کند. از باسکول جاده‌ای جهت توزین ماشین های سنگین استفاده می‌شود که آن ها را با نام هایی نظیر باسکول ۵۰ تنی یا باسکول کامیون کش، باسکول ۶۰ تنی یا باسکول تریلی کش، باسکول  خاورکش، باسکول نیسان کش، باسکول دامپ تراک می‌شناسند. در واقع شما خرید باسکول جاده ای، یک ترازوی دیجیتال دارید که به شکل یک پل طراحی شده و وسیله‌ی نقلیه با عبور و قرار گرفتن بر روی آن توزین می‌شود. این ساختار مکانیکی معمولاً روی یک فونداسیون بتنی قرار می‌گیرد.

تا اینجا متوجه می‌شویم که باسکول جاده ای کالایی صنعتی و با اهمیت بالایی است که عمده و یا شاید تمام کاربرد آن در صنایع مختلف اعم از کارخانجات، مرغداری ها، دامداری ها، باغات و کشاورزی، معادن و… است.

خرید باسکول جاده ای

تاثیر خرید باسکول جاده ای بر کسب و کار شما

فرض کنید شما مدیر یک واحد صنعتی شامل دامداری هستید که باید به طور روزانه شیر و محصولات لبنی خود را توزین کنید، همچنین در زمان های مشخص گوشت دام‌های خود را نیز به فروش می‌رسانید. در صورتی که نسبت به خرید باسکول جاده ای بی رغبت باشید باید محصولات دامداری خود را در باسکول های عمومی یا دیگر باسکول های موجود در منطقه توزین کنید. در این مورد و با توزین در محلی غیر از واحد صنعتی خود، نظارت شما بر این کالای با ارزش که بعضا باعث بروز تخلفاتی در هنگام وزن‌کشی می‌گردد به شدت کاهش می‌یابد؛ نکته‌ی دیگر این است، علاوه بر اینکه به طور معمول ضررهای پنهان وزن‌کشی در خارج از واحد صنعتی بروز پیدا می‌کند، اطلاعات محرمانه‌ی دامپروری شما نظیر میزان گوشت یا شیر تولیدی، حجم مواد اولیه خریداری شده و … نیز به راحتی درز پیدا می‌کند. 

این مورد تنها یک نمونه از اهمیت خرید باسکول جاده ای برای کسب و کارها می‌باشد و شما در هر صنعت و حوزه‌ای که ورود پیدا کنید و سود کسب و کار شما به طور مستقیم درگیر با توزین مواد باشد، بدون شک نیازمند خرید باسکول جاده ای هستید. 

اطلاعاتی که باسکول جاده ای به سیستم حسابداری و انبارداری شما می‌دهد، به برنامه ریزی واحد تولیدی و ارزیابی بهره‌وری تولید کمک می‌کند. شما بر اساس اطلاعاتی که از میزان ورودی و خروجی کارخانه بدست می‌آورید محاسبه سود و زیان انجام می‌دهید تا در نهایت از این اطلاعات در برنامه ریزی آتی استفاده کنید.  

پارامترهای تاثیرگذار بر خرید باسکول جاده ای

برای خرید باسکول جاده ای ابتدا به صفحه باسکول و جنس آن بایستی دقت داشت. جنس باسکول تعیین کننده کیفیت و محل کاربرد آن است. باسکول جاده ای به صورت فلزی و بتنی به بازار عرضه می‌شود که هر کدام مزایا و معایب خود را دارد و بایستی بر اساس کسب و کار ها انتخاب شوند. 

خرید باسکول جاده ای

بعد از صفحه باسکول، پارامتر تاثیر گذار دیگر لودسل ها هستند. لودسل های دیجیتال در نمونه‌های مختلف توسط شرکت‌های بسیار زیادی تولید می‌شوند. انتخاب یک لودسل با کیفیت یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت و کیفیت باسکول جاده ای است. 

نمایشگر باسکول پارامتر دیگری است که بر کیفیت و قیمت باسکول جاده ای تاثیر می‌گذارد. نمایشگر سیگنال را از لودسل دریافت و به عدد تبدیل می‌کند لذا نقش بسیار مهمی در این سیستم توزین ایفا می‌کند. 

نمایشگرها در مدل‌های زیادی با قابلیت‌های متنوعی تولید می‌شوند که بایستی بر اساس نیازی که شما دارید از بین آنها انتخاب کنید. 

پس ابتدا از تاثیر باسکول جاده ای بر کسب و کار خود آگاه شوید و سپس بر اساس سه پارامتر ذکر شده (صفحه باسکول، لودسل و نمایشگر باسکول) برای خرید باسکول جاده ای اقدام کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع