جستجو

در کجا از باسکول جاده ای استفاده کنیم؟

باسکول جاده ای

اولین و مهمترین کاربرد باسکول جاده ای، کمک به معاملات تجاری از طریق توزین مواد و کالا است. خروجی توزین این باسکول ها به صورت 2 وزن مختلف و به شرح زیر است:

  • وزن ناخالص: وزن کامیون بارگیری شده
  • وزن پاره سنگ: وزن کامیون بدون بار

بر همین اساس، وزن خالص محموله به شکل زیر محاسبه می شود:

وزن خالص = وزن ناخالص – وزن پاره سنگ

محاسبه این سه وزن، از اصلی‌ترین عملیات هایی است که توسط باسکول جاده ای انجام می شود.

باسکول جاده ای

مطابقت وزن محموله با وزن استاندارد توسط باسکول جاده ای

یکی دیگر از کاربردهای انواع باسکول های جاده ای شامل باسکول ۵۰ تنی و باسکول ۶۰ تنی، اطمینان حاصل کردن از این موضوع است که وزن حمل شده توسط کامیون و تریلی یا وزن وارده بر هر محور در وسیله نقلیه، مطابق با استانداردهای جاده ای همان منطقه است. این موضوع می تواند از بروز حوادث پیش بینی نشده که ناشی از اضافه بار وسیله نقلیه است، جلوگیری نماید.

باسکول جاده ای و نقش آن در معاملات تجاری

فرقی ندارد که شما خریدار کالا باشید یا فروشنده؛ اگر تنها موجودی انبار را ثبت می‌کنید یا بار حمل شده را با بار سفارش داده شده تطبیق می‌‌دهید؛ اطلاعاتی که با آنها سر و کار دارید، از اهمیت بالایی برخوردار هستند. به عبارت دیگر، استفاده از باسکول جاده ای برای قیمت گذاری معاملات، محاسبه حاشیه سود، کنترل کیفیت، مدیریت موجودی، انطباق قانونی و موارد دیگری مانند توزین مواد و کالاها، امری اجتناب ناپذیر است. از این رو تقریبا می‌توان گفت که تمامی صنایع، بر اساس ظرفیت تولید و گردش کالای خود، از باسکول جاده ای استفاده می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دریافت قیمت سریع